Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 8. mars 2018

Nå har jeg tenkt ut en ny løsning for johncons-web/nettsteder

Dette går fortsatt ut på å liksom dele inn skjermen, i tre like deler.

Og så må man midtstille innholdet i disse tre delene.

Det vil da se cirka sånn her ut, på en vanlig PC-skjerm.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

mal for nettsted

PS 2.

På de fleste mobiler så vil disse tre delene da komme under hverandre:

nettsted på mobil

PS 3.

Og på de fleste nettbrett osv., så vil del-knottene komme underst:

nettsted på nettbrett 3

PS 4.

Nå lagde jeg en eksempel-nettside i 'full fart', (som ikke ble så bra på min egen mobil, antagelig grunnet Angelfire sine bannere):

nå lagde jeg et eksempel i full fart

http://ipadpeek.com

PS 5.

Sånn blir denne nettsiden på min PC, (jeg har fortsatt igjen å flytte 'Del-knottene', som på tegningene ovenfor, men det skal nok gå greit, (selv om det er noe pirk), vil jeg si):

nettside på min pc

http://johncons.angelfire.com/arvettermormorsak.html

PS 6.

Med logoen øverst til venstre, (over menyen), så blir det vel en del bedre på mobil.

Så det er kanskje en bedre løsning.

Det er også mulig at jeg må gjøre det om fra em til pixler, (og/eller legge nettstedet på et reklame-fritt shell), for å få det til å se ut som i emulatoren også på ekte mobiler, liksom.

Og dette minner litt om da jeg lagde kryssordprogram, i 1992.

Da spurte jeg noen 'random' folk, (mine 'flat-mates' på Ungbo), om hva de syntes, om kryssordene, (som programmet lagde).

Og det er nesten sånn nå og.

At jeg blir litt fristet, til å spørre, noen 'random' folk, om hva de syntes om nettstedet på mobil, osv.

For å liksom være sikker på at 'produktet' er bra.

Før jeg eventuelt prøver å selge det, til firmaer osv., (som en eksempel-løsning), liksom.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Da blir det sånn her på mobil/nettbrett-emulator, (her kan man stille på bredden på skjerm-elementene, etter å ha forsket mer på hvor stor oppløsning, som de mest brukte mobilene har, (for dette endres fra år til år liksom, når det kommer nye Iphone-er osv., og mobil-brukeren kan også tippe på skjermen, og lese nettstedet på høykant liksom, hvis skjerm-elementene blir for brede)):

sånn blir det på mobil

PS 8.

Sånn blir det da på min PC, ('del-knottene' mangler fortsatt, men det skal ikke være noe vanskelig å få til, på høyre siden av innhold-delen, liksom):

logo øverst til venstre på pc

http://johncons.angelfire.com/arvettermormorsak.html

PS 9.

Med 'del-panel' osv, så ble nettsiden som dette, på min PC:

pc med del tekst

(Samme link som ovenfor).

PS 10.

De nye boksene, (del-panelet og copyright-panelet), kommer da til slutt, på mobil/nettbrett-emulatoren, (og sånn er det meningen at nettstedet skal bli, på mobil, når jeg får lagt ut nettstedet, på et reklame-fritt shell etterhvert):

på emulator

PS 11.

Det er litt stort mellomrom, mellom 'innhold-panelet' og 'del-panelet', i PS-et ovenfor.

Men det skal gå an å finpusse bort, liksom.

(Ved å for eksempel ha en 'mellomrom-footer'/marg, nederst på nettstedet.

Tenker jeg nå).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Det er også mulig, at jeg gjør det sånn etterhvert, at alle panelene, (og logoen), blir like brede.

Så vil det muligens se mer proft ut, på mobil.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter