Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 18. november 2017

I dette TV-programmet, så forklarer Jebsen, (på sin litt 'snøvlete' måte, må man vel si), at gamle Berger skole, (hvor min far og dem bodde/jobba, på 50/60-tallet), ble etablert, av Jebsen-slekten, (for ungene til folk som jobba på Jebsen-slekten sine fabrikker), i sin tid



PS.

Nå var det ikke sånn, at min far og dem bodde, på 'selve' gamle Berger skole.

Men de bodde, (i andre etasje), i lærer/skolestyrer-bygget, (som var nabohuset vel).

Og min farfar Øivind jobba, i sløyd-bygget, (som lå på skolens eiendom), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jebsen-slekten har visst så gitt/solgt gamle Berger skole, til Svelvik kommune, som så solgte eiendommen, til Frank Eastwood, i 2007:

solgt gitt til svelvik kommune

https://siste.eiendomspriser.no/?id=0711000010373000000000000

PS 3.

Jebsen var visst bare en strek, på 70-tallet, (så de har muligens forlatt Berger, for så å komme tilbake igjen):

bare en strek

https://siste.eiendomspriser.no/?id=0711000010002000000000000

PS 4.

Nå sa/snøvla Jebsen om, i TV-programmet øverst i denne bloggposten.

At det var hans oldefar, som startet industrien, på Berger.

(Noe sånt).

Og han sa også, at det var hans datter, som nå bodde, på Berger gård.

(Hvor min far hadde lager, på 80-tallet).

Så det er mulig, at han 'Snøvle-Jebsen', ikke har noen sønner.

Og at det derfor, ikke blir noe fart på sakene liksom, (på Berger gård osv.).

Men da jeg vokste opp på Berger, (på 80-tallet).

Så var det sånn, at jeg var, på samme fotball-lag, som de som var et år eldre enn meg, annenhvert år.

Og blant dem, så var det, en Thomas Jebsen.

Men han er muligens ikke direkte etterkommer, av 'sjølveste' Jebsen, da.

Hm.

For det var vel sånn, at en Jebsen hadde Fossekleiva fabrikker.

Og så hadde broren Berger fabrikker, (litt lenger ned, langs den samme elva).

Så Thomas Jebsen, kan være, fra han med Berger fabrikker.

Og det er mulig, at den Jebsen-linjen, ikke var like fin liksom, som 'Snøvle-Jebsen' sin slekt, da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også litt uklart, (i TV-programmet ovenfor), om grunnen til, at 'Snøvle-Jebsen', fortsatt hadde nøkkelen, til Berger kirke.

For Jebsen-slekten ga Berger kirke, til Svelvik kommune, i sin tid.

Så her er det muligens, litt 'grums'/samrøre.

(Må man vel si).

Har Jebsen gitt Berger kirke, til kommunen, liksom.

Eller har han ikke gjort det.

Hm.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

ble gitt som gave

http://www.svelvik.kirken.no/index.phtml?pid=3460

PS 7.

Og når NRK-dama spør 'Snøvle-Jebsen', om hvorfor han har nøkkelen, til kirka.

Så blir jo 'Snøvle-Jebsen' nesten, som han russiske ubåt-kapteinen, i Harald Heide Steen Jr. sin sketsj.

Som sier at han ikke kan se grensen under vann, osv.

(Når han forklarer hvorfor den russiske ubåten er i Norge.

Var det vel).

Så sånn er nesten det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:



PS 9.

Gamle Berger skole, ble visst kommunal, i 1936, (så min far og dem sine lærer-naboer, (som bodde i samme bygg), fikk nok lønn, fra kommunen):

fikk lønn fra kommunen

https://no.wikipedia.org/wiki/Berger_%26_Fossekleven_Fabrikker

PS 10.

Ingeliv Andreassen sine lærer-foreldre, fikk nok lønn fra kommunen.

Men bygget de bodde i, (sammen med min far og dem), var visst, en annen eiendom, enn skolen.

Så det er mulig, at de fikk lønn fra kommunen, og betalte husleie til Jebsen.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:

mer om ingeliv samme hus som dem

https://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/08/enda-mer-fra-facebook_16.html

PS 12.

Huset min far og dem bodde i, (på 50/60-tallet), mens min farfar var snekker for Jebsen, het visst: 'Lærerboligen', (men om den var eiet av Jebsen eller kommunen, på den tida, det kan man kanskje lure på):

lærerboligen eiet av jebsen eller kommunen hm

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2013/04/frank-eastwood-snn-av-min-fars-avdde.html

PS 13.

Det er også sånn, at en Jebsen, jobba for George Soros, (en kjent utenlandsk valutaspekulant).

(Før denne Jebsen vel tok selvmord.

Noe sånt).

Så Jebsen er en litt mystisk slekt da, (må man vel si).

(Ihvertfall hvis man har en farfar, som har jobba for de.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Her er mer om dette:

mer om jebsen selvmord soros

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2012/04/en-i-jebsen-slekten-har-visst-tatt.html

PS 15.

Denne Jebsen var visst fra Sørlandet:

denne jebsen var visst fra sørlandet

PS 16.

Enka er visst fra Tønsberg:

kone fra tønsberg

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter