Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 4. august 2017

Enda mer fra Liverpool

I dag, (torsdag), så dro jeg igjen, til RBS, (i Dale St.).

(For tredje dag, på rad).

For RBS hadde sendt meg tre tekstmeldinger.

Nemlig for å bekrefte bytte av mobilnummer, fasttelefon-nummer og adresse.

Og jeg hadde bare byttet mobilnummer og adresse.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20170803_134429

IMG_20170803_134443

IMG_20170803_134457

IMG_20170803_134510

IMG_20170803_134525

IMG_20170803_134539

IMG_20170803_134552

PS 2.

Da jeg dukka opp, hos RBS.

(Klokka var vel cirka 15.30.

For jeg hadde blogga en del, før jeg gikk ut).

Så var det ingen folk, i informasjonen.

(Jeg satt der, i kanskje 20 minutter, og venta).

Og så gikk jeg bort, til kassene.

Og der satt hu Anette, og telte masse penger.

Og ved siden av henne, så satt det, ei blondinne, i 40-åra, (eller noe sånt), vel.

(Noe sånt).

Og hu sa, at Heather, (må det vel ha vært), hadde satt mobil-nummeret mitt, som mitt 'home-number'.

(Noe sånt).

Og hu sjekka ikke, på dataen, hva det stod.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20170803_153856

IMG_20170803_154303

PS 4.

Etter dette, så dro jeg, (som på onsdag), til Pound Bakery, i 'the high street'.

Der kjøpte jeg en stor baguette, (med ost og skinke), og en flaske kildevann, for to pund.

Det var billig og godt.

Dagen før, så kjøpte jeg, en kylling i majones-sandwich der, (med grovt brød), og den var også, veldig god.

(Og den sandwichen kosta bare et pund).

Og alle varene er helt ferske, (og laget i butikken), virket det som.

Så denne kjeden, (som vel er eiet, av Sawyers), ble jeg litt imponert av.

Billig, god og fersk lunsj.

(For å si det sånn).

Selv om de kanskje også, kunne gitt med kundene, en serviett.

(Eller hatt servietter, et eller annet sted).

Det gjør de ikke, (såvidt meg bekjent), ihvertfall.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20170803_155929

PS 6.

Etter dette, så gikk jeg, til Marks & Spencers.

For jeg huska, at de hadde, 'vanlige' olabukser der, som var ganske billige.

Og det hadde de fortsatt.

De kosta femten pund.

Men den unge mannen, i kassa, var ikke så flink, (må jeg si).

Han spurte om jeg 'trengte' pose.

Men hva med å spørre, om kunden 'vil ha' pose.

Det er en liten forskjell der, mener jeg.

(For å si det sånn).

Og kassamannen spurte også, noe om 'tax'.

Jeg tenkte at han mente 'vat'.

Som betyr det samme, som 'moms'.

For man kan få refundert merverdiavgiften, hvis man handler, i utlandet.

(Dette har jeg såvidt lest om, (på klistremerker hos Norway-butikker for eksempel vel).

Men jeg har aldri prøvd, å få refundert momsen selv).

Men dette var nok, noe slags gateteater.

For at _kassereren_ skal ta opp dette.

Da er han egentlig frekk, og kaller meg forbanna utlending liksom, (vil jeg si).

Så dette var veldig dårlig kundeservice, (må jeg si).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

IMG_20170803_163959

IMG_20170803_164142

PS 8.

Etter dette, så dro jeg, til Matalan.

For disse er flinkere, på skjorter, (enn M&S), synes jeg.

Og jeg synes, at det er enklest, å ta toget, til Matalan/Edge Hill.

Og jeg tenkte, at det går vel ann, å ta toget, fra Liverpool Central til Lime Street.

Men det gikk visst ikke ann, (fant jeg ut).

Men billetten slapp meg inn, da jeg stakk den inn, i maskinen.

Men da jeg skulle gå ut, gjennom de samme maskinene.

Så slapp ikke billetten meg ut.

Så her er det noe rart, (fra Merseyrail), må man vel si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Etter at jeg var, på Matalan, så dro jeg, til Home Bargains.

Og disse hadde fortsatt 'mine' Glacier Mints.

(Som jeg har tenkt til å selge, i nettbutikken min).

Og disse dropsene, har nå fått, en ny 'retro-design'.

Som kanskje vil slå ann mer, enn den 'smeltende isbre-designen', som disse dropsene hadde, de siste årene, som jeg drev nettbutikken min, (i England).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:

IMG_20170803_182607

IMG_20170803_195149

PS 11.

Etter dette, så gikk jeg, til Poundstretcher-butikken, like ved.

(For jeg tenkte, at disse kanskje hadde, en pai, (eller noe sånt), som jeg kunne spise, mens jeg venta, på toget.

Men det hadde de ikke.

For de hadde ikke kjøledisker.

Såvidt jeg kunne se, ihvertfall).

Og denne butikken, pleide å være, en Netto-butikk.

Og en gang, som jeg handlet her.

(På den tida, jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool sentrum).

Så var det sånn, at ei kassadame, plutselig spurte meg, om jeg var, fra Norge.

Og det var ei svensk Amanda, (viste det seg).

Og hu kunne visst høre, på engelsken min, at jeg var, fra Norge, (mente hu).

(Selv om jeg på den tida, vel hadde engelsk, som et salgs førstespråk, (mer eller mindre), må man vel si).

Og jeg spurte den blonde kassadama der, om det ikke var sånn, at denne butikken, pleide å være, en Netto-butikk.

Og det pleide den, å være, (sa kassadama).

Og da spurte jeg, om hu Amanda, (fra Sverige), fortsatt jobba der.

'Jeg vet ikke', sa da kassadama.

(Noe sånt).

Og det var litt rart, (må man vel si).

For hvis man jobber, i en butikk.

(Og virker såpass dreven, som hu blondinna.

Som fløy ut og inn av kassa.

Uten å miste oversikten, liksom).

Så burde man vel vite, hvem man jobber sammen med, (av 'gamle travere', i butikken), liksom.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Det hotellet, som jeg bor på.

Det ligger, like ved en jernbanestasjon, (nemlig Lime Street).

Så i gata, som leder opp, til hotellet.

Så står det 'alltid', en eller flere titalls drosjer.

Så man kan nesten ikke gå, på fortauet, i den gata, (Lord Nelson Street).

For fortauet, blir da blokkert, av X antall folk, som har reist, med tog, og som skal videre, med drosje.

(Og som står, med alt sitt 'pikk og pakk', (og familiemedlemmer), på fortauet, liksom.

For å si det sånn).

Og mens jeg gikk 'slalom', opp den gata.

(Etter å ha tatt toget tilbake, til Liverpool sentrum).

Så kræsja jeg plutselig nesten, med ei blondinne, som ligna litt, på hu Karianne, som jeg jobba sammen med, på Arvato, (her i Liverpool sentrum), i 2005.

Hu klikka, og fikk et slags anfall, (da hu gikk forbi meg).

(Jeg frøys bare, liksom.

For å ikke risikere, å kræsje, med dette hysteriske kvinnemennesket.

Må man vel kalle henne).

Og hu 'Karianne-dama', lagde så, noen slags 'ape-lyder', (eller noe lignende), da.

(For hu forsvant, inn mot jernbanestasjonen, var det vel).

Men om det var hu Karianne, (eller ikke).

Det veit jeg ikke.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Jeg hadde egentlig tenkt meg, på Burger King, (på jernbanestasjonen), før jeg dro tilbake, til hotellet.

Men den Burger King-restauranten, var stengt, (som om den hadde gått konkurs liksom), kunne det virke som.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

De fikk forresten, en ny Matalan, å St. Johns shopping-center, rundt 2010, (kan det vel ha vært).

Men det huska jeg ikke, før i dag.

Så jeg dro, en omvei liksom, (i går), da.

(Kan man vel kanskje si).

Selv om den Matalan-butikken, ved Edge Hill, muligens er, en del strørre, (og kanskje har, et litt annet utvalg, når det gjelder størrelser, osv.).

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Da jeg kom tilbake, til hotellet.

Så la jeg merke til, at vaskedama, ikke hadde rydda rommet mitt.

(For søpla var ikke tømt.

Og jeg hadde ikke fått nye håndkle).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Her er mer om dette:

IMG_20170804_075751[1]

PS 17.

Jeg vasket forresten klær, natt til søndag, (på Narverud), så jeg har noen private IKEA-håndklær, som har tørket, delvis i Norge og delvis i England, (for å si det sånn):

IMG_20170804_080901[1]

PS 18.

Det var forresten sånn, at kassadama, (ei ung brunette), på Home Bargains, (ved Edge Hill).

(Denne butikken heter egentlig Home Bargains Wavertree Retail Park.

Ser jeg nå, på kvitteringa).

Bare heiv varene, til kunden etter meg.

(En brite, i 20/30-årene kanskje).

Ned i den samme båsen, som mine varer lå i.

Og det er en ting, liksom.

(At kassadama ikke brukte bås nummer to.

Som norske kassa-folk pleier å gjøre).

Men det var også sånn, at kassadama ikke venta, med å dytte ned varene, til kunden etter meg.

Hu la den neste kunden sine varer, helt inntil mine varer.

Så dette ble som noe rart, og som om hu kassadama, ikke hadde fått opplæring, liksom.

(Og som om hu hadde begynt, sin første arbeidsdag, (som kassadame), en halv time tidligere, liksom.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Her er mer om dette:

IMG_20170804_083619[1]

PS 20.

Jeg kjøpte en kortermet skjorte, tennis-skjorter, t-skjorter og sokker, på Matalan:

IMG_20170803_181859

PS 21.

Det er også sånn, at de driver, med masse rare byggearbeider, i Liverpool, (som vanlig).

Jeg har jo gått, til RBS, (i Dale Street), tre dager på rad nå.

Og denne gåturen, har vært, et daglig mareritt, (må jeg si).

For de har gjort om den åpne plassen foran hovedbiblioteket, til en slags 'mystisk' byggeplass.

Så folk må gå, som sild i tønne, foran World Museum/biblioket/kunst-galleriet der.

Og der har det vært, mye gate-teater, (vil jeg si).

Folk lager propp, i hytt og pine, og har null kontroll, på 'lausungene' sine, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 22.

Her er mer om dette:

IMG_20170803_152535

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter