Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 29. august 2017

Enda mer fra Liverpool

Nå var jeg nettopp, på McDonalds, (i Lord Street), og åt, et par burgere, osv.

Og da jeg skulle taste inn ordren min, på touch-skjermen der.

Så hadde den skjermen, liksom gått i vranglås.

Og en vekter der, pekte på en annen skjerm.

Jeg foreslo at de skulle ha hengt opp, et 'i ustand'-skilt, på den skjermen, som ikke virka.

For istedet for å stå, ved 'min egen' skjerm, uten noen ved siden av.

Så måtte jeg da stå, ved en 'klam' skjerm, med unge briter, tett ved meg, på begge sider.

(For å si det sånn).

Så disse skjermene, står for nærme hverandre, (sånn at det blir klamt/kleint), vil jeg si.

Og da jeg skulle ta ketsjup, osv.

(For på denne restauranten, så har de ketsjup og servietter, ute i lokalet.

I motsetning til Burger King-restauranten rett over gaten).

Så var det sånn, at ei ung britisk dame, absolutt skulle ha, åtte beger, (eller noe lignende), med ketsjup.

Og hu, (og hennes unge følgesvenn), var også åndsfraværende.

Og brydde seg ikke om, at jeg stod og venta.

(For å si det sånn).

Og brukte også hele 'ketsjup-bordet' da, (må man vel si).

Men så kom det noen andre folk.

Og de tok ketsjup, fra noen dispensere, som jeg ikke hadde sett.

Og da jeg prøvde det, så var dispenseren tom.

Og ei gammel 'McDonalds-bestemor', (med grått hår), begynte å forklare, at den dispenseren, ikke virka.

(Noe sånt).

Og det skjønte jeg.

For sånn var det, på McDonalds Ranelagh House, en av de siste gangene, som jeg var der.

At de var tomme for ketsjup.

Og hu bestemora begynte så, å liksom forhøre meg, om jeg skulle opp i andre etasje.

For der var det også ketsjup, sa hu.

Men jeg hadde jo ikke fått samlet meg.

For jeg hadde bare fått tatt ketsjup.

Og jeg trengte også servietter og sugerør.

Så hu 'McDonalds-bestemora' plagde meg, med maset sitt da, (må jeg si).

Og jeg svarte 'forhør-bestemora', at jeg ikke hadde bestemt meg enda, for hvor jeg skulle sitte.

Og så: 'Hvordan det?', (eller noe lignende) på engelsk.

Og i trappa så stod det også et: 'Her er det glatt skilt'.

Og de hadde også begynt å stenge, i andre etasje.

(Selv om 'McDonalds-bestemora' sa, at det var åpent fremdeles).

Og bestillings-maskinen til McDonalds sa også, at kortet mitt, (hos Nordea), var avvist.

Men jeg gikk da ut, til en minibank, over gaten, fra McDonalds.

Og der virka kortet fint.

Og så gikk jeg, til McDonalds sin bestillingsmaskin, på nytt.

Og da virka kortet der og.

Så dette var, som et besøk, på McDonalds-restauranten, i Helvete, (må jeg si).

(Noe sånt).

Og hu med sju-åtte ketsjup-beger, gikk også etter meg opp, (med typen sin).

(Etter å ha liksom sperra, for meg, et sted i første etasje, hvor jeg en gang åt, etter en bytur, for noen dager/uker siden).

Så her var det mye gateteater, (vil jeg si).

(Og ingenting, som virka, liksom).

Og jeg viste en kvittering, om at jeg hadde ordre nr. 8, i kassa.

Og da ville hu i kassa, ha kvitteringa mi.

(Kunne det virke som).

Og da begynte jeg, å liksom rive av '8-tall-delen'.

Og da sa kassadama, at jeg bare kunne beholde, hele kvitteringa.

(For det er jo kunden som skal ha kvitteringa, liksom.

Og det holder vel, å vise, hvilken ordre man har.

Og ikke engang det, er vel strengt tatt nødvendig.

Hvis ingen andre, sier at det er, deres ordre, liksom.

Men folka før meg, leverte hele 'dobbelt-kvitteringa', (med ordrenummer og vanlig kvittering og alt).

Så disse 'dobbelt-kvitteringene', til touch-skjermene, til McDonalds, er muligens litt 'russiske', (vil jeg nesten si).

Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her kan man se den ketsjup-dispenseren, (til McDonalds), som var tom:

IMG_20170829_202439

PS 2.

Her kan man se, at bestillings-skjerm #2, (på McDonalds), heller ikke virka:

IMG_20170830_004240

PS 3.

Etter at jeg var, på McDonalds, så dro jeg, på Odeon kino, og så en film, som het American Maid, (med Tom Cruise).

(På Imax).

Det stod i et skriv, at den filmen varte, i en time og femtifem minutter.

Og filmen begynte, klokka 21.30.

Men det var heller sånn, at reklamene begynte, klokka 21.35.

Og det stod utafor kinoen, at filmen var ferdig, klokka 23.50.

Og Tesco Metro Clayton Square stenger, ved midnatt.

Så jeg måtte jo dra, fra kinoen, før filmen var slutt, (for å rekke mat-butikken).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

IMG_20170829_212636

PS 5.

Etter filmen, så dro jeg, til Tesco Metro Clayton Square.

Og der lekte de også Helvete, (kunne det virke som).

Alle de vanlige kassene var stengt.

Og i selvbetjeningskassa, så så jeg ikke, en eneste bærepose.

Og til slutt, så spurte en Tesco-selvbetjeningskasse-gutt meg, om det var noe jeg lurte på.

Og jeg spurte da, om hvor de hadde gjemt posene.

Nei, de hadde slutta med 5-pence-poser, (løy vel kassereren).

Jeg svarte, at jeg trodde, at det var i Kenya.

(For det har jeg lest om, på et eller annet nettsted.

At bæreposer, har blitt ulovlig å selge, i Kenya).

Men det var for å prøve å få kundene, til å ta med seg poser selv, sa Tesco-gutten.

Det var veldig kunde-vennlig, svarte jeg da.

Og så forklarte han Tesco-gutten, at de hadde gjemt noen 10-pence-poser, 'borti der'.

Og da måtte jeg avtale, med Tesco-gutten, om at han skulle hente, et par 10-pence-poser, (til meg), 'borti der', (i en av de vanlige kassene), da.

(For å si det sånn).

Men at Tesco har slutta, med 5-pence-poser.

Det tror jeg nok, at bare var noe jug, (hvis jeg skulle tippe).

(For å si det sånn).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

IMG_20170829_234651

PS 7.

Det var også vanskelig, å finne dusjsåpe, i denne butikken, (husker jeg).

For det stod ei 'Tesco-dundre' der, og liksom 'kvema', med noen varer, akkurat der dusjsåpen stod, da.

(For å si det sånn).

Og kongerekene, (jeg prøvde å kjøpe de til £2.20), smakte mer, som gummi, (eller noe lignende), må jeg si.

Så de klarte jeg ikke, å spise opp alle av.

(Må jeg innrømme).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jeg tenkte at jeg skulle prøve, å på en diskret måte, ta et bilde, av Tesco-gutten, (fra utsiden av butikken), siden at jeg mistenkte, at han løy.

Men jeg fikk visst bare med, noen containere, på bildet.

(Kan det virke som).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

IMG_20170829_234647

PS 10.

Mer om bæreposer i Kenya:

mer om bæreposer

https://www.aftenposten.no/verden/i/029O2/Kenya-forbyr-plastposer

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter