Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 13. juli 2017

Jeg lærte, på frukt/grønt-kurs, hos Gartnerhallen, i 1994, (eller om det var i 1995), at man, (som butikkmedarbeider/fruktansvarlig), skulle ta bort, all dårlig frukt. Og hvis frukta var dårlig, da den kom fram, til butikken, så skulle den frukta, sendes i retur. Så det skal ikke være dårlig frukt, i en matbutikk, (vil jeg si)

ta bort dårlig frukt

http://www.nettavisen.no/na24/butikksjefer-om-jordbr-bytting---ikke-greit/3423356434.html

PS.

Kiwi har tidligere hatt, en slags garanti, som sier at man får det dobbelte av prisen tilbake, hvis man finner, noe dårlig frukt, hos dem.

(Noe sånt).

Så her har Kiwi tydligvis senket kravene, på kvaliteten, på frukta.

(For nå sier de visst, at de ikke har tid til, å ta bort, all den dårlige frukta.

Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Da jeg jobba, med å plukke jordbær, et par somre, på midten, av 80-tallet.

(På Sand gård, i Strømm/Svelvik).

Så gikk praten om, i åkeren, at de råtne jordbærene, skulle vi bare legge, i bunnen av kurven.

For da så ikke folk dette, når de kjøpte kurvene.

Og den praten, kom vel antagelig, fra bondekona Sand, (hvis jeg skulle tippe).

(For ellers, så hadde nok ikke, de unge jordbærplukkerne, turt å sagt dette.

Noe sånt).

Og det er jo klart, at butikkfolka sjekker ikke, hvert eneste jordbær.

Men du kan se, ganske langt ned, i en jordbær-kurv.

Og det er vanligvis bra lys, i en matbutikk.

Så det er ikke så vanskelig, å se, om en jordbær-kurv, har dårlig kvalitet, eller ikke.

(Vil jeg si).

Men en jordbær-kurv, taper seg veldig, i kvalitet, fra en dag til den neste.

(Selv om den oppbevares kjølig, over natten).

Man kan nesten ikke selge jordbær, som er, fra dagen før.

Da er kvaliteten mye dårligere.

(Vil jeg si).

Men det er mulig, at man kan prise de kurvene, (som er fra dagen før), til halv pris.

(Hvis man ikke har, noen andre jordbær, (i butikken), for eksempel).

Men jordbær var visst ikke egentlig, i sortimentet, til Rimi, (husker jeg, at ei butikkleder-dame, som het Hilde, (fra Groruddalen), en gang sa, sommeren 1994, (på Rimi 3164 Lambertseter), vel).

Men hu mente, at vi kun hadde jordbær, som en slags service, for kundene, (og ikke for å tjene penger).

(Noe sånt).

Så man kunne for eksempel, ta inn en kasse jordbær, hver dag.

Og så kaste, (det vil si hive i grisemat-dunken), de kurvene, som man ikke solgte, dagen etter.

Eller man kunne plukke bort, de dårlige bærene, og 'lage' nye kurver.

Men det reagerte noen kunder på, (sånn som jeg husker det).

Men om butikkfolk, skal få lov til, å ta bort dårlig frukt, på 'bær-nivå'.

Eller om det skal være, på 'kurv-nivå'.

Derom strides kanskje de lærde.

(For noen liker kanskje ikke, at butikkfolka, tar for mye, på frukta, da.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter