Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 20. juni 2017

Min stebror, (eller hva man skal kalle han), Jan Snoghøj, var både klassekamerat, nabo og kjæreste, med Line Gjelseth, (sånn som jeg husker det), på 70/80-tallet

enda et kjærestepar

http://bergerhistorie.no/bilder/1975-6-klasse/

PS.

Min far flytta ned, til Haldis Humblen, (og Jan Snoghøj, Viggo Snoghøj, Christell Humblen og Nina Monsen), i Havnehagen, (på Bergeråsen), våren 1980.

Men jeg husker en grillfest, hos onkel Håkon, da han bodde, i Hellinga, (også på Bergeråsen).

Og den grillfesten var, enten sommeren 1978 eller sommeren 1979.

(Noe sånt).

Og da gikk Jan Snoghøj og Line Gjelseth, (var det vel), forbi grillfesten, en del ganger.

(Av en eller annen grunn).

Og onkel Håkon ropte da: 'Kjærestepar', etter de, (husker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jans yngre halvsøster Christell, (som var et par år yngre enn meg, men som min far brukte, for å lokke meg, ned til Haldis med, for han sa, at det var, to jenter der, på min alder, som jeg kunne leke med).

Hu viste meg, en gang, (dette må vel antagelig ha vært, i 1980 eller 1981).

At Jan hadde, cirka hundre kondomer, (eller noe i den duren), under senga si, (i en skyvbar skuff).

Og dette var, mens han var sammen, med hu Line Gjelseth da, (sånn som jeg husker det).

Så de pulte, som kaniner da, (må man vel si).

(Noe sånt).

Men hva grunnen var, til at Christell, viste meg alle disse kondomene.

Det veit jeg ikke.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg husker en gang, på begynnelsen av 80-tallet, som jeg var på besøk, nede hos Haldis.

Og da kom Jan ut i stua, (var det vel), etter å ha pult, med hu Line Gjelseth, da.

Og da sa Jan til faren min, at han skulle ønske, at det fantes, noen slags piller, som han kunne ta, for å ikke få sædutløsning.

For all den sæden, var noe griseri da, (sa Jan).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn, at min tidligere klassekamerat Karl Fredrik Fallan, (som døde, for noen år siden).

Han sa, (hjemme hos meg, i Leirfaret), rundt midten av 80-tallet, (må det vel antagelig ha vært).

At faren min og Haldis og dem, var som, en slags 'sekt'.

(Eller om han sa: 'Sex-sekt'.

Noe sånt).

Uten at jeg var helt med, da Karl sa dette, (må jeg innrømme).

Men han visste kanskje noe, som jeg ikke visste, da.

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det er mulig, at Karl nevnte sekten: 'Livets ord'.

(Og at han sammenlignet faren min og Haldis, med denne sekten.

Noe sånt).

Men jeg var jo fryst ut, av min far og Haldis.

Så jeg måtte bo alene, (først i Hellinga og så i Leirfaret).

Så det var ikke sånn, at jeg tok opp denne 'sekt-pratinga', (til Karl), med min far og dem.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det var også sånn, at jeg jo, var vant til, å se opp, til min far, (på 70/80-tallet).

(For å si det sånn).

Så da Karl nevnte Livets ord, (var det vel), så ble dette, som noe fjernt, for meg, (må jeg innrømme).

Og akkurat hva Karl mente.

Det tørr jeg ikke, å si, helt sikkert.

Men det er mulig, at Karl, (som kunne være rimelig brå og aggressiv, må man vel si), var litt forvirret.

Eller om han var misunnelig, på faren min, og dem.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Karl kan muligens, ha sagt dette, (om Livets ord), fordi at han var interessert, i min stesøster Christell.

For Karl sa en gang til meg, (rundt midten av 80-tallet), at: 'Christell kommer til å bli fin, bare se på hennes mor Haldis'.

Men det ga egentlig ikke, noe mening, for Haldis var jo, helt flatbrysta.

(Hu pleide å ligge toppløs, på terrassen sin, og sole seg, om sommeren.

Med aluminiumsfolie under seg).

Så da svarte jeg ikke noe, (da Carl spurte, om dette).

Men jeg nevnte en gang Nina Monsen, (Christell sin venninne, som ofte bodde, hos dem).

Men Carl likte ikke, hu Nina Monsen, (som egentlig var hans nabo, i Ulvikveien), noe særlig.

Han syntes, at hu liksom, ikke var noe pen/fin, da.

(Sånn som jeg forstod det).

Og hu Nina Monsen, ble også kalt: 'Nasse Nøff', av Christell, (på begynnelsen av 80-tallet).

Men da må hu vel, ha vært, litt søt, for å bli kalt det, (må man vel si).

Men Karl var nok, rimelig kresen, da.

Og ville bare ha jenter/damer, som var perfekte, liksom.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Karl sa også, en gang til meg, (på rundt den samme tida).

At han likte jenter, med spisse bryster, (husker jeg).

Karl prata ofte, om jenter/damer.

Og det kan ha vært på grunn av, at Berger/Bergeråsen lå, nærme fjorden.

Og at det var mange jenter, på byggefeltet.

Og ikke så mange butikker osv. der.

Så folk klikka kanskje litt innimellom, (av kjedsomhet osv.), da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det var også sånn, at faren min og Haldis, hadde en del titalls fester, (på 80-tallet), nede hos Haldis.

Og da deltok det, noen titalls folk, (som regel), hadde jeg inntrykk av.

(Disse festene var vel for det meste, på første halvdel, av 80-tallet.

Noe sånt).

Og det er mulig, at Carl og dem trodde, at hele Bergeråsen liksom, var med, i en sekt, (som hadde fester, nede hos Haldis), da.

(Noe sånt).

Ihvertfall så var det sånn, at ingen på Bergeråsen, gjorde noe med det, at jeg måtte bo aleine, (først i Hellinga 7B og siden i Leirfaret 4B), fra jeg var ni år gammel, (våren 1980).

Så et eller annet rart, var det, ihvertfall.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter