Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 17. mai 2017

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Dirigentuka 2017 - påmelding innen 1. mai
Erik Ribsskog 17. mai 2017 kl. 22:34
Til: juridisk
Kopi: Mortenw@musikkorps.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Videresendt e-post ----------
Fra: Morten Wensberg
Dato: 7. april 2017 kl. 19:07
Emne: Dirigentuka 2017 - påmelding innen 1. mai
Til: "eribsskog@gmail.com"


Hei!

Er du dirigent eller kjenner du en dirigent? Eller som har en dirigent i magen? Tips dem om Dirigentuka!

DIRIGENTUKA 2017 - arrangeres i Stavanger 07.-11. august (05.-11. august for ungdomskurset og de som velger forkurset).

Norges mest spennende dirigentkurs arrangeres i Stavanger i august. Her blir det noe for alle typer dirigenter. Kursdagene vil bli fylt med foredrag, teknikktimer, mesterklasser og alt tenkelig dirigentstoff. Her fins kurstilbud på alle nivåer, og til sammen er det som regel over 100 deltakere ved Dirigentuka.

·        Mesterklasse-kurs med Stavanger Symfoniorkester. 8 plasser.

·        Mesterklasse-kurs med Stavanger Brass Band. 10 plasser.

·        Dirigentkurset. Dirigentukas største del-kurs. Passer for alle nivåer fra nybegynner til ekspert, deltakerne deles i grupper etter nivå.

·        Skolekorpsdirigentkurset. Passer for alle som jobber med, eller ønsker å jobbe med skolekorps.

·        Aspirantkorpsdirigentkurset. Passer for alle som jobber med, eller ønsker å jobbe med aspirant- og juniorkorps.

·        Ungdomskurset – for de som er under 26 år. Skreddersydd for de som ikke har mye dirigenterfaring fra før.

Vi tilbyr et 2-dagers forkurs for de som vil. Dette kan kombineres med alle kursene våre. Forkurset er rettet mot de som ønsker ekstra fordypning i blant annet grunnleggende dirigentteknikk og partiturlesing, og som har anledning til å være på plass i Stavanger allerede lørdag 5. august.

Lærerstaben i 2017 er Atso Almila, Ole Kristian Ruud, Timothy Reynish, Mark Heron, Peter Ettrup Larsen, Bjørn Sagstad, Morten Wensberg, Trond Korsgård, Bjarte Engeset, Harald Eikaas, Birgitte Grong, Annmari Wangin, Rune Hannisdal.
Les mer om lærerne her: http://musikkorps.no/store-navn-til-dirigentuka/

I tillegg vil det komme flere interessante og dyktige foredragsholdere.

LES MER OG MELD DEG PÅ INNEN 1. MAI PÅ WWW.DIRIGENTUKA.NO

Følg oss på www.facebook.com/dirigentuka  Her kan du blant annet se en videoreportasje fra Dirigentuka 2016

Mange korpsstyrer velger å sponse sine dirigenter eller ungdommer som vil til Dirigentuka. Det kan være en riktig god investering! Deltakeravgiften er kun kr. 2000,- og dette inkluderer lunsj og middag hver dag hele uken. Dirigentuka arrangeres som et samarbeid mellom Universitetet i Stavanger og Norges Musikkorps Forbund.



Sagt om Dirigentuka av våre deltakere:


”Jeg dro til Dirigentuka for å forbedre dirigentteknikken og for å få mer dirigenterfaring. Det var også et mål å få spille mye. Alt dette ble til de grader oppnådd. Utbyttet var helt topp, både musikalsk og dirigentteknisk. Kjempetrivelige folk og dyktige og pedagogiske lærekrefter. Hyr dem inn alle sammen til neste år!”

”Har vært her to ganger før, og Dirigentuka blir jo bare bedre og bedre for hvert år! Jeg kommer hit for å få nye tips, ideer og input til hvordan jeg kan gjøre jobben min bedre. Kommer tilbake neste år!”

”Jeg reiste til Dirigentuka fordi det var så bra i fjor. Ville friske opp teknikk, få trent meg på å dirigere gode ensembler, møte venner og kolleger, bli inspisert og motivert, og bli en bedre dirigent. Alle forventninger ble innfridd og overgått! Har lært mye. Bredt spekter av foredrag og ypperlige utfordringer på gruppetimer. Tusen, tusen takk for det dere gjør for oss!”


”Jeg kan i hvert fall si at uten dette kurset så skjønner jeg ikke hvordan jeg skulle klart å starte i jobb i går, som for øvrig gikk veldig bra! Uken var svært nyttig for meg og lagt opp bra! Foredragene var også utrolig lærerike, og jeg har tenkt til å bruke det jeg lærte der i jobben som skolekorpsdirigent. Noe av det jeg likte best var allikevel det faktum at jeg en hel uke tilbrakte tid med dirigenter, som var mer enn villige til å dele tips og erfaringer for å gjøre en bra jobb!
Det har som sagt vært svært bra uke for meg, og jeg håper dette kan fortsette år etter år, slik at Norge får flere flinke dirigenter!”

”Fantastisk lærerstab. Jeg fikk enorm inspirasjon til å jobbe videre og jeg lærte mye!!!”


”Dirigentuka i Stavanger var direkte livgivende og en motivasjonsboost av de sjeldne. Det å møte så mange kolleger som har ulik fokus på våre daglige utfordringer, var unikt. Man tar til seg de ulike læresetningene, skaper en egen indre samtale og kommer ut i andre enden som en mer reflektert dirigent. Taktering, metode, prøveteknikk og ulike musikalske fokusområder blir diskutert og kanskje omdefinert under slike samlinger. Noe man tror på, kan være en blindvei. Enkle definisjoner kan løse opp i frustrasjoner. Det handler om å legge seg flat og å prøve noe nytt. "Old wines in new bottles"?

Jeg vil derfor si, kanskje spesielt til mine etablerte dirigentkolleger;

"Du skal angre til du dør, for alt du ikke gjør"

Kom til Dirigentuka neste år!”


Bjørn Sagstad, dirigentlærer ved Dirigentuka har sagt:
“Tenk om...
Tenk om Dirigentuka i Stavanger hadde vært et tilbud da jeg var ung dirigent? Tenk om jeg hadde hatt mulighet til å få undervisning og gode råd av de fremste profesjonelle dirigentene vi har i landet, i en hel uke? Fått mulighet til å spurt alle de tusen spørsmålene til noen som faktisk har erfaring nok til å kunne svare. Tenk om jeg kunne fått truffet 100 meddirigenter og kollegaer da jeg var ung, uerfaren og alene. Kunne fått utvekslet erfaringer, gode og dårlige opplevelser, repertoar eller bare fått sosialisert. Tenk om!? Jeg mener bestemt at Dirigentuka i Stavanger et det viktigste som har skjedd norsk dirigentutvikling noen sinne. ”



Med vennlig hilsen

Morten Wensberg
+47 92611212
leder for Dirigentuka


Denne eposten er sendt til eribsskog@gmail.com fordi den står oppført i NMFs medlemsregister under dirigent, korpsleder eller ungdomsmedlem, eller fordi du tidligere har vært meldt på Dirigentuka.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter