Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 11. mai 2017

Mer fra Norge

På tirsdag kveld, så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Det regnet, men jeg er jo, en tidligere infanterist.

Så jeg brydde meg ikke om det.

Men jeg undret meg over, at 'plaststol-gjengen', (ved postkassene), ikke var helt borte.

Det var fortsatt, en 'plaststol-person' igjen.

Dette var en person, som hadde på seg, en slags regnjakke, (var det vel), med hette.

Så jeg kunne ikke se, hvem det var, (som satt ute, i mørket og regnet).

Men vedkommende hadde, en smart-telefon, som han/hun så på.

Og jeg lurte på, om dette var, en dame, (husker jeg), på grunn av kroppsfasongen.

(For hvem sitter ute, og liksom 'soler' seg, i mørket, en kveld, som det regner, i begynnelsen av mai.

Nei, da kan man lure litt, mener jeg.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg gikk til Haslum, og tok t-banen, til Majorstua.

Jeg var på Kiwi Sorgenfrigata, like før klokka 23.

(Det står 22.52, på kvitteringa).

Og jeg hadde med en tomflaske hjemmenfra, i bagen min.

Og da jeg var ferdig med å pante den, så skulle jeg ta meg, en handlekurv.

Og akkurat da, så kom det en person, (med trimmet skjegg, eller noe sånt), inn i butikken.

Så jeg kræsja nesten, med denne personen, (som var 'tunet' til meg, kunne det nesten virke som), da.

Og jeg lurer litt på, (nå i ettertid), om denne personen, var på speed, (eller noe sånt).

(For det var liksom sånn, at jeg måtte vente liksom, på denne personen, da.

For å si det sånn).

Og denne kunden, fant ikke, det som han lette etter.

(Noe sånt).

Og da, så begynte kassadama, (ei brunette), å 'surre' rundt, ved kassene.

(Istedet for å rope, på en leder, for eksempel).

Det var nesten som forrige gang, jeg handla, på Rema Lambertseter.

For jeg ble stående litt, ved bladhylla, (etter at jeg var ferdig, med å finne varene, på handlelista mi), mens jeg venta på, at alle 'kaos-folka', skulle bli ferdige, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Denne butikken, hadde igjen, en 'Skan-kontroll-sykkel' stående, i inngangspartiet, (av en eller annen grunn):

IMG_20170509_225428

PS 3.

På Rema Ensjø, så var det, en gjeng, som hang, (må jeg si), inne i butikken:

IMG_20170509_232945

PS 4.

Denne gjengen hang i mange minutter, (må jeg si), i 'frossenpizza-midtgangen', så det var nesten sånn, at jeg lurte på, om jeg kom til å rekke, å handle, alt på handlelappen, før butikken stengte, liksom.

(For å blande meg, med denne gjengen, (som vel var utlendinger, og vel også prata mye i telefonene sine), hadde jeg ikke noe lyst til.

For å si det sånn).

Men denne gjengen forsvant 'plutselig', uten å kjøpe så mye, vel.

Og denne gjengen var bare innom, den første delen, av butikken, (kunne det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også sånn, at denne butikken, hadde en 'ekstra' snacks-stabel, i 'potetgull-avdelinga'.

Og denne måtte jeg dytte på, (den stod på hjul), for å få plass til, å kjøre forbi, med handlevogna, (må jeg si).

Så dette var, som noe tullball, (og noe rot), må jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

IMG_20170509_232831

PS 7.

Denne butikken holder til, i første etasje, i Rema sitt hovedkontor-bygg.

Men likevel så var de utsolgt, for mange ting.

De hadde for eksempel ikke billige to-pakninger, med frossenpizza.

Og de hadde ikke de billigste kjøttkakene.

Og det var en ting.

Men de hadde heller ikke, de nest billigste kjøttkakene.

Og heller ikke svenske kjøttboller, (fra Nordfjord-kjøtt).

Og dette var, på en tirsdag, (og ikke på en mandag).

Så butikken hadde liksom, hatt litt tid på seg, til å fylle opp diskene igjen, etter helga og.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det var også sånn, at kassadama surra, (i denne butikken).

Først så spurte kassadama meg, om jeg skulle ha poser.

Og jeg sa tre poser, (var det vel).

Og så betalte jeg, med kort.

Og så spurte kassadama, (som var, fra eks-Jugoslavia, eller noe sånt, hvis jeg skulle tippe), som jeg skulle ha pose.

Og så unnskyldte hu seg, og sa, at hu mente, om jeg skulle ha kvittering.

(Noe sånt).

Men akkurat dette, er kasserere, rimelig drillet i, (vil jeg si).

(For dette er det meninga, at de skal spørre, hver eneste kunde om.

For å si det sånn).

Så her tulla kassadama, (vil jeg si).

Og det var også sånn, at en 'klam' kunde, dukka opp, bak meg, i køen.

Kassabåndet var fullt, av mine varer.

(For det var stille i kassa, så kassadama, var på en slags 'ekspedisjon', i en annen kasse, da jeg dukka opp der).

Og så skulle likevel, han 'klammingen', absolutt ha alle varene sine, på den lille plassen, som var igjen, på kassabåndet.

Så jeg lurte på, om han tulla, med varene mine, (eller noe lignende), husker jeg.

(Siden at han dreiv, og styrte, så mye, med sine varer.

Like ved der mine varer lå.

Istedet for å bare vente, til det ble litt mer plass, på kassabåndet, liksom).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det var også sånn, at etter at jeg hadde gått av toget, på Stabekk stasjon.

Og så hadde gått, bortimot hundre meter, fra togstasjonen, (i retning Høvik).

Så kom det, ei dame løpende, (mens hu holdt, en paraply, over hue).

Og toget venta på henne, (kunne det se ut som).

(For toget pleier vel vanligvis ikke, å vente, på Stabekk stasjon.

Såvidt meg bekjent, ihvertfall.

Så dette undret jeg meg litt over, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:

IMG_20170510_001329

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter