Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 25. mars 2017

Man kan kanskje ta med om, at de små helligdagene, i England, (som første mai og kristi himmelfartsdag), blir flyttet, til nærmeste mandag, (hvis jeg husker riktig). Så det det er snakk om, er antagelig, å flytte kristi himmelfartsdag, til den første mandagen, etter at klokka, har blitt stillet fram. Noe sånt

bank holiday 2

http://www.dagbladet.no/nyheter/britene-sliter-sa-faelt-med-a-huske-hvordan-de-skal-stille-klokka-at-flertallet-krever-en-fridag-mandag/67429428

PS.

Så alle helligdager, i England, er alltid, på mandager, (eller søndager).

Med unntak av første og andre juledag, (og muligens første nyttårsdag).

Sånn som jeg husker det.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Så det britene diskuterer.

(Uten at jeg har lest artikkelen ennå).

Det er antagelig bare, hvilken mandag, som passer best til, å ha fri på.

Og så synes noen, at det hadde vært, en god ide, å tatt fri-mandagen, etter den helga, hvor folk stiller klokka, da.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg leste den aktuelle Independent-artikkelen nå.

Og det var visst sånn, at det var, et privat firma, som hadde utført, den nevnte forskningen.

(Noe sånt).

Så det med ekstra/nye feriedager, var kanskje ikke, så seriøst ment, da.

(Hvis jeg skulle tippe).

Men noe annet, som jeg reagerte på, da jeg leste, den nevnte artikkelen, var at det stod, at klokka skulle stilles fram, _ved midnatt_.

Det er vel seinere på natta, tenkte jeg.

Og det er visst klokka to, (at man skal stille klokka fram, i Norge, fant jeg ut, ved å søke litt, på nettet).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

privat firma

http://www.independent.co.uk/life-style/clocks-go-forward-daylight-saving-british-summer-time-monday-off-public-holiday-british-people-want-a7647901.html

PS 5.

Her er mer om dette:

klokken to i norge

http://www.side2.no/underholdning/natt-til-sndag-mister-du-en-time-pa-byen/3423325905.html

PS 6.

Jeg blogget litt, om de britiske helligdagene, mens jeg bodde, i England:

mer om britiske helligdager 2

https://johncons-mirror.blogspot.no/2009/08/jeg-er-litt-sliten-etter-trening-men.html

PS 7.

Når jeg leser, det i PS 6 igjen nå.

Så tenker jeg det.

At St. Hansaften, har nok, blitt til, en annen feriedag, enn Late Summer Holiday (UK).

For St. Hansaften er jo, i juni.

Og Late Summer Holiday (UK), er jo, i august.

Men Late Summer Holiday (UK), var kanskje olsok, (eller noe sånt), i gamle dager, da.

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her kan man se, at Late Summer Holiday (UK), tidligere ble feiret, den _første_ mandagen, i august, (og det er jo bare, noen få dager, etter olsok, som feires, den 29. juli, fant jeg nå, på nettet, så for fem hundre år siden, så het kanskje denne fridagen olsok, i England da, (hva vet jeg)):

mer om denne fridagen

https://en.wikipedia.org/wiki/Public_holidays_in_the_United_Kingdom

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter