Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 31. mars 2017

Kjøpsloven har visst blitt byttet ut, siden jeg gikk, på handel og kontor

kjøpsloven blitt byttet ut

http://www.dinside.no/okonomi/far-3400-kroner-fordi-butikken-var-utsolgt/67440358

PS.

Istedet har det dukket opp noe, som heter forbrukerkjøpsloven:

mer om forbrukerkjøpsloven

http://www.dinside.no/okonomi/er-tilbudsvaren-du-bestilte-plutselig-utsolgt-fa-erstatning/61096923

PS 2.

Denne loven, har jeg lest litt i nå.

Og den skal visst gjelde, hvis man handler, med land utafor EØS også, (står det).

Så dette er antagelig, en såkalt 'EU-lov', da.

Noe man vel også kan se på, at de kaller varen, for: 'Tingen'.

Og 'ting' er et ord, som norsklærer og klasseforstander Samland, (fra grunnkurs handel og kontor-klassen min, på Sande videregående), sa om, at ikke var, et bra ord.

(Siden at det ordet, var vagt og upresist, vel.

Noe sånt).

Så det ordet, ('ting'), fikk vi dårligere karakter for, å bruke, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

mer om dette ufravikelighet

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34

PS 4.

Jeg leste også litt, om hvordan man definerer forbrukerkunde.

For jeg har jo drevet nettbutikk, i England.

Og da skjedde det, at ei Frelsesarmeen-dame, som sa, at hu representerte, et korps, ville kjøpe, veldig mange varer, (av isbre-mint).

Og da har jeg tatt det for gitt, at hu da, _ikke_ var å regne, som forbruker.

(Siden at hu representerte, et korps.

Som jo er, en _organisasjon_.

Og som vel ikke, kan sies, å være, den _lille part_, i handelen/transaksjonen).

Men ifølge forbrukerkjøpsloven, så er visst hu 'korps-dama' da, å regne, som forbruker, (virker det som).

For hu handler ikke drops, som del, av en _næringsinteresse_.

(Sånn som jeg har forstått det, ihvertfall).

Og da blir hu visst definert, som forbruker, (av forbrukerkjøpsloven).

(Kan det virke som).

Selv om hu representerer, et korps.

(For å si det sånn).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

forbrukerkjøpsloven definisjon

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34

PS 6.

Men dette har jeg også lest litt om, når det gjelder økonomi.

Og i økonomien, så kaller man en kunde, som bestiller veldig mye, for en: 'Stor etterspørrer'.

Og slike store etterspørrere, er visst ødeleggende, (på samme måte, som store tilbydere), for konkurransen.

(Noe jeg har blogget om tidligere).

Ifølge en kjent vestlig økonom, (Adam Smith vel), og markedsøkonomien.

(Noe som vel tradisjonelt, har stått høyt i kurs, i vesten.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

mer om markedsøkonomi

http://johncons-mirror.blogspot.no/2017/01/na-glemmer-folk-at-rema-ikke-fikk-lov.html

PS 8.

Enda mer om dette:

mer om alle aktører

https://no.wikipedia.org/wiki/Fullkommen_konkurranse

PS 9.

Men jeg stusset veldig, på hu korps-dama, (må jeg innrømme).

For hu kontakta meg bare, per e-post.

Og la ikke inn noen bestilling.

Og hu sa noe sånt som, at korps likte isbre-mint, for isbre-minten gjorde, at man blåste bedre, i trompetene, osv.

(Noe sånt).

Og jeg har jobba, en mannsalder, (må man vel si), i matbutikker, i Norge.

Og jeg har aldri hørt om, at et korps, skal kjøpe inn, masse isbre-mint, før de reiser, på korps-tur, til utlandet, (for eksempel).

Så denne forbindelsen, mellom korps og isbre-mint, er ikke så sterk/kjent, (vil jeg si).

Så her må man nesten lure litt, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

For jeg flytta, til faren min, (i Svelvik), i 1979.

Og mora mi flytta, et par år seinere, (var det vel), til Tagvedt, (i Larvik).

Og min yngre søster Pia, bodde da fremdeles, hos min mor, (husker jeg).

Og det gjorde min yngre halvbror Axel også.

Og Pia visste meg da, en gang, (når jeg dukka opp der), at hu hadde, en trompet, (var det vel), på rommet sitt, (husker jeg).

Og det var fordi, at hu spilte, i korps, (for å si det sånn).

(Hvis ikke dette var, da hu bodde, på Stenseth Terrasse, (utafor Drammen), cirka et år tidligere, da.

Hm).

Men jeg kan ikke huske, at min yngre halvbror Axel, (som bare var, 2-3-4 år gammel, på den her tida, for å si det sånn).

Noen gang, fikk skjenn, fordi at han 'gomla', på 'trompet-dropsene', til Pia.

Og det var heller ikke sånn, at min mor, (eller stefar), noen gang, ba meg om, å kjøpe med 'trompet-drops', til Pia, i butikk, (på for eksempel Nanset Marked).

For da tror jeg nok, at jeg hadde huska det, (hvis det hadde vært sånn), vil jeg si.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter