Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 17. februar 2017

Mer fra Norge

I går, så dro jeg, inn til Oslo, for å handle, osv.

Siden at jeg var tidlig ute, (for en gangs skyld), så tenkte jeg, at jeg kunne stikke innom Nasjonalbiblioteket, (for å drive, med litt industrihistorie-forskning, osv.).

(For da slapp jeg også, å havne, i ettermiddagsrushet, på vei ut, av Oslo.

Noe som ikke, er så praktisk, (å havne i), hvis man har, mye handleposer, osv.).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg gikk først, til Kiwi Solli Plass.

(Jeg kjøpte noe First Price-potetsnacks og First Price-cola.

Som jeg 'heiv i meg', i kantina, hos Nasjonalbiblioteket).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

På Kiwi Solli Plass, så tulla kassadama, (vil jeg si).

For hu kjørte varene mine, ned i samme bås, som kunden før meg, (som var, en ung mann, som muligens kan ha vært, elev ved handelsgym, eller noe i den duren), sine varer.

Så jeg måtte 'hele tida', legge cola-en, lenger opp, (på bakbåndet), mens jeg tasta inn koden, til minibank-kortet, osv.

Jeg tenkte, at jeg kanskje, burde ha kjefta, på hu kassadama.

Men jeg fikk meg ikke til det, liksom.

Men dette var uansett, veldig dårlig kundeservice, (av hu kassadama), vil jeg si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

På Nasjonalbiblioteket, så var det, noe som jeg stusset over, (husker jeg).

Mens jeg satt på do, så var det forresten noen, som banka, på døra.

(Noe som jeg syntes, at var, rimelig merkelig.

For det er mange fler doer, (på Nasjonalbiblioteket), for å si det sånn).

Og mens jeg satt, og søkte, i avisarkiver, (på en PC der), så overhørte jeg, at ei dame, som jobba, i resepsjonen der, (virka det som), prata på svensk.

Og det er vel kanskje litt rart, at folka som jobber, på Nasjonalbiblioteket, (i Norge), er svenske.

(Og jeg har også lagt merke til, (for en del måneder siden), at en annen ansatt der, som jobber, med mikrofilm-maskinene osv., har et svensk navn.

Hvis jeg ikke tar helt feil).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og da mine to timer, ved PC-en, gikk ut.

Så reiste jeg meg.

Og akkurat da, så reiste det seg, en kar, (som kunne vært, faren til Petter Pilgaard kanskje, (som jeg har sett, på Dagbladet.no, for jeg så på noen videoer, som de hadde, om en Farmen-fest, for noen dager siden)), og gikk.

Og han 'faren til Petter Pilgaard', satt bare der, (virka det som), i over en time, (mens jeg surfa).

Så det var kanskje, litt 'merksnodig', (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Etter at jeg var ferdig, med å surfe.

Så tenkte jeg, at jeg kunne prøve, å finne noe, i Drammens Tidende.

For det var en episode, det året, (skoleåret 1988/89), som jeg gikk, på skole, i Drammen.

Hege Snoghøj f. Lund, min søster Pia og jeg, gikk en gang, (det skoleåret), gjennom Drammens sentrum sammen, (husker jeg), av en eller annen grunn.

Og da snakket disse, om at ei Drammens-dame, hadde strippa, i en nattklubb.

(Noe sånt).

Og så hadde visst Hege Snoghøj, (og dem), jugi, til avisa, da.

Og sagt, at hu som strippa, var ei Erika, fra Øst-Tyskland, (hvis jeg husker riktig).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Men jeg kom bare, til et stykke, ut i august, (i 1988).

Og så oppstod det, en 'bug', i det programmet, som leser mikrofilm.

(Det programmet, sluttet helt, å virke.

For å si det sånn).

Og det var sånn, at selv om jeg startet, det programmet, på nytt.

Så virket fortsatt ikke, det programmet.

Så jeg prøvde, å skru av PC-en.

Men da fikk jeg ikke starta PC-en igjen.

(For de PC-ene, (som mikrofilm-maskinene, er koblet til), er litt kronglete, (og ikke 'intuitive'), da.

For å si det sånn).

Så jeg måtte bare gå, fra mikrofilmen osv., uten å rydde etter meg da, (for å si det sånn).

Så dette var, rimelig 'merksnodig', (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Og i garderoben.

(Som er veldig trang, og som har lite innsyn, liksom).

Så kom det, (som vanlig), en person, rett etter meg.

Så det ble jo nesten, sånn 'kuk i ræv' der, (som de kalte det, under førstegangstjenesten).

Så den garderoben, (hos Nasjonalbiblioteket), er ikke et nasjonalbibliotek verdig, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jeg gikk så, til Nasjonalteateret, og tok t-banen, i retning Storo.

Jeg duppa av litt, på t-banen, og kom meg ikke av den, før på Sinsen, (som er stasjonen etter Storo).

(For jeg er egentlig ikke så kjent, langs den t-banelinja, (Ringen).

Så jeg trodde, at Storo t-banestasjon, var Nydalen da, for å si det sånn.

For det var litt dårlig skilta der, (på Storo t-banestasjon), vil jeg nesten si.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Like ved Sinsen t-banestasjon, så har de, en Rema, (Rema Torshovdalen), som jeg ikke hadde vært på før.

Så jeg stakk innom den butikken.

(Siden at jeg uansett, hadde tenkt meg, på Rema, da).

Men denne butikken, var utsolgt, for billig Prima-kjøttdeig, (som Rema kaller den).

Så det var litt dårlig, (vil jeg si).

Og kassadama der, (ei blondinne, i 30/40-åra), stod i kassa, istedet for å sitte.

(Av en eller annen grunn).

Og det stod også, en slags 'lyssky' karakter, og hang, like ved 'kasse 1' der, (vil jeg si).

Så jeg venta litt, med å gå, i kassa.

For jeg mistenkte, at han 'kriminelle', kan ha vært, noe gateteater.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Etter dette, så tok jeg t-banen tilbake, til Storo.

Og så tok jeg trikken, til Birkelunden.

Jeg slapp å gå innom den Rema-butikken, med fettede handlekurver.

(Handlekurvene hos Rema Torshovdalen, var ganske reine.

La jeg merke til).

Og så gikk jeg, til Kiwi Mølla.

Der hadde de, en farget, middelaldrende mann, (med grått hår), i kassa.

Og han stod i kassa, istedet for å sitte, (husker jeg).

(Noe som er, rimelig ukonvensjonelt, må man vel si.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Etter dette, så gikk jeg, til Extra Birkelunden.

Her måtte man liksom velge, mellom pest og kolera, (for å si det sånn), når man skulle, i kassa.

I den ene kassa, så satt det, en farget kar, (som het Lovejot, står det, på kvitteringa), med 'islamist-skjegg', (må man vel kalle det).

Mens i den andre kassa, så stod det, en farget kar, (istedet for å sitte).

Så det blir jo, som noe komisk nesten, å handle, i denne 'surrealistiske' butikken, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Da jeg kom hjem, så venta jeg, til klokka 24, med å gå ut, med søpla.

(For det er 'alltid', noen som 'kvemer', i gangene her, (vil jeg si)).

Men selv om jeg venta, helt til midnatt, med å gå ut døra.

Så var det likevel, noen som 'kvema', i gangen her.

Det var en kar, (med mørkt hår vel), som stod, og liksom sperra, 'borti gangen' der.

Jeg lurte på, hvorfor han hang, i gangen, (så seint).

Og da banka han, på en dør, (like ved der han stod).

Og på grunn av denne 'sperre-karen', (som jeg lurer på, om drev, med noe gateteater).

Så gikk jeg heller ut, en annen vei.

Og da jeg så, gikk tilbake inn, (etter å ha tatt inn posten).

Så så jeg, at den døra, (som har vært knust, og som ble bytta ut, i går vel), hadde en plakat på seg.

(En plakat, som kun var lesbar, fra utsida).

Så jeg kunne ikke gå inn, den veien.

(For den døra, virka bare, fra innsida, i går, da.

For man hadde visst begynt, med noe reparasjonsarbeid.

Men så ikke fullført dette, da.

Så det ble jo, som noe russisk, må man vel si.

Noe sånt).

Jeg måtte gå inn, en annen dør.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter