Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 19. februar 2017

Jeg sendte en e-post til Bårdars danseinstitutt

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Idar

Erik Ribsskog 19. februar 2017 kl. 08:40

Til: Freddy Haugan
Kopi: dansekurs@baardar.no

Hei,

jeg har ikke gått, på danseskole selv.

(Selv om min mor, dro meg med, (av en eller annen grunn), når min lillesøster Pia, var på jazz-ballett.

Mens vi bodde, i Mellomhagen, (hvor vi bodde, fra 1976 til 1978 vel), på Østre Halsen).

Så jeg er litt treig her.

Men det står, i Idar Sandersen sin nekrolog, at han var 'fast partner', på Baardars danseinstitutt.

Hvem var det, som 'n Idar dansa med, (hadde jeg nær sagt).

Var det hans niese Marit Olsen eller, (hadde jeg nær sagt, for skøy).

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Videresendt e-post ----------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: 19. februar 2017 kl. 02:27
Emne: Re: Idar
Til: Freddy Haugan <freddy.haugan@baardar.no>
Kopi: dansekurs@baardar.no


Hei,

takk for svar!

Dette kræsjer litt, med det jeg visste, fra før.

Min farfar hadde nemlig trevarefabrikk, i Svelvik.

Og jeg var ofte med min far, og leverte køyesenger og vannsenger, i Oslo-området/Østlandet, som barn, (på 70/80-tallet).

Men vi var var aldri innom snekkerverkstedet til Idar, (i Oslo), sånn som jeg husker det.

Dette snekkerverkstedet ble aldri nevnt engang, (av min far), sånn som jeg husker det.

Så det var et slags mysterium, må jeg si.

Jeg har også en yngre halvbror, (som er attpåklatt og lausunge/bastard, må man vel si), som heter Axel Nicolai Thomassen.

Og han er åtte-ni år yngre, enn meg.

Og da jeg flytta, til Oslo, for å studere osv., i 1989.

Så kræsja jeg, med han.

For han sa på 90-tallet, (inne på Valentinos), at: 'Dette er mitt territorium'.

Så han mener visst, at Oslo liksom, er hans område, (og markerer liksom revir, i Oslo).

Enda jeg var i Oslo, (med både min mor og far), før han ble født.

Og så viser det seg, at min grandonkel Idar, (fra Holmsbu), har vært basert, i Oslo, (uten at jeg har visst om det), siden før krigen.

Nei, da blir Oslo liksom mitt territorium, (må jeg si), og ikke min yngre halvbror Axel sitt.

Da må hans 'territorium' bli, oppe i Nord-Norge, (hvor hans far Arne Thormod Thomassen var fra), mener jeg.

(Noe sånt).

Og det er også rart, at 'n Idar, ikke fikk noen unger.

Enda han dansa, med alle Oslo's kvinnfolk liksom, i mange tiår.

Min søster Pia, flytta til Oslo, et par år etter meg.

Og hu bare heiv seg på, den første og beste negeren, som hu fant seg, liksom.

(En Keyton, fra Somalia, muligens fra jungelen, nedi der).

Og så hu fikk hu seg en unge, med han.

Og da har hu fått hjelp, av kommunen og slektninger og sånn, etter det.

Enda de ikke var gift, og enda hu ikke hadde noe formue, (for å si det sånn).

Og de bodde ikke sammen engang, (for å si det sånn).

Så det var rart det da, at det ikke ble noe avkom av det.

Men jeg var i begravelsen, til Idar sin bror Gunnar Bergstø, i 2001.

(Jeg jobba på den tida, som butikksjef, på Rimi Kalbakken, i Oslo).

Og da var Idar veldig elskverdig og ordentlig kledd.

Han forklarte om alle spørsmål, (om slekts-bilder og gamle platespillere), på en høflig og ordentlig måte.

Han var helt annerledes, enn sin bror Otto Bergstø, som var sur, og fikk kjeft, (av min fetter Ove), da han sølte, med begravelsen-kaffen, (som kokte over).

Og min farfar Øivind Olsen, ligna nok mer, på Otto, enn på Idar, (vil jeg si).

Så er det lov å spørre, om han Idar, liksom var homo, (som jeg lurte litt på, etter den begravelsen, i 2001).

Bare for å skøye litt.

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Idar hadde 10-11 søsken.

Og kun min farfar fikk avkom.

Bortsett fra ei Marit Olsen, som er min fars kusine, og som jeg ikke veit angående, hvem av Idar sine søsken, som hu stammer fra.

Men var Idar sin niese Marit Olsen ofte med Idar, på danse-kurs/skole, lurte jeg.

På forhånd takk for eventuelt svar!



18. februar 2017 kl. 14:26 skrev Freddy Haugan <freddy.haugan@baardar.no>:
Hei det er riktig at Idar danset på Bårdar
Han danset selskapsdans men dette var i 80-90 årene
Han drev snekkerverksted

Vennlig hilsen
Freddy Haugan
90183552

Sendt fra min iPhone

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter