Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 24. januar 2017

Mer om min yngre søster Pia sitt tidligere stamsted Jollys

pia sitt stamsted jollys

PS.

Her er mer om dette:

mer om jollys

PS 2.

I juli 1992, (da disse avisartiklene, ble trykket).

Så hadde jeg nettopp startet, på min førstegangstjeneste, på Terningmoen, (i Elverum).

Men der pleide vi, å få helgeperm, hver helg.

Og det var bare, en togreise, på et par timer.

Og så var man tilbake, i Oslo.

Og på den her tida, så var mine kamerater, rimelig etablerte, (må man vel si).

Magne Winnem var samboer, med Elin fra Skarnes.

Og de bodde, på Nordstrand.

I et typisk drabantby-strøk.

(Og min tremenning Øystein Andersen, (som jeg ble uvenn med, nettopp på grunn av førstegangstjenesten, som han mente, at jeg ikke kom til, å 'klare'), var også, i militæret, (på den her tida).

Men Øystein Andersen var, på Madla, (var det vel), og var nok ikke, like ofte, tilbake i hovedstadsområdet, som meg.

Noe sånt).

Så det endte med, at jeg ganske ofte, dro og besøkte, min yngre søster Pia, (som på den her tida bodde, i et bofelleskap, på Øvre Grunerløkka, i indre Oslo by), når jeg hadde helgeperm.

(For jeg var vant til, å være ganske sosial, (med kamerater som Øystein Andersen, Glenn Hesler og Magne Winnem).

I årene før førstegangstjenesten, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 3.

Pia bodde, (på den her tida), i Christies gate, sammen med sine venninner Siv og Monica, (som begge var, fra Røyken, vel).

Og noen måneder etter, at denne artikkelen, (som jeg ikke har sett før), ble trykket, (må det vel ha vært).

Så dro disse meg med, til Jollys, (husker jeg).

Jollys var nemlig stamstedet deres.

Og disse unge damene, hadde en tegning, (på kjøkkenet, var det vel), av seg selv, mens de gikk, til puben Jollys, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg så ikke, noe narkotikasalg, på Jollys.

(De gangene, som Pia, dro meg med dit).

Men det var bare sorte menn der, (sånn som jeg husker det).

(Bortsett fra noen hvite 'neger-horer', eller hva man skal kalle dem).

Så det var veldig spesielt/merkelig, å være, på Jollys, (husker jeg, at jeg synes).

Så jeg ble liksom, litt satt ut, (eller hva man skal kalle det), av å være der, da.

Og ikke nok med det.

En gang, (dette året, som jeg var, i militæret).

Så var det sånn, at Pia, stod utafor Jollys, og skreik, til noen politifolk, som ba noen negre, om å få se legitimasjon, (husker jeg).

(For da gjorde liksom politifolka, noe galt, da.

Sånn som jeg forstod det, på skrikinga, til Pia).

Og da fikk jeg litt sjokk, (av Pia), må jeg innrømme.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jollys mistet skjenkebevilgningen, i første halvår, av 1994, (fra Aftenposten, mandag 22. august 1994):

jollys i 1994

PS 6.

Utestedet New Kashmir, ble så beskyldt for, å følge, i Jollys 'sine fotspor', (men jeg kan ikke huske, at min søster Pia, noen gang nevnte, dette utestedet):

new kashmir

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter