Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 17. januar 2017

Mer fra YouTube



PS.

Denne CD-singelen kjøpte jeg, på Innova, (i Karl Johan), studieåret 1991/92, (husker jeg).

Jeg hadde antagelig hørt denne sangen, på TV-programmet Post Modern, på MTV.

Og så rakk jeg, ned til sentrum, før noen forelesninger, på NHI, (på Helsfyr), en dag, det studieåret da, (husker jeg).

For jeg husker, at den CD-singelen, lå på pulten min, i en pause, (var det vel), mellom to forelesninger, i valgfaget Kvalitetssikring, (var det vel antagelig, siden at vi ikke satt i auditoriet).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Dette var, på den samme tida, som Nirvana fikk sitt gjennombrudd, (husker jeg).

Og de så jeg, første gang, på TV-programmet Headbangers Ball, (var det vel), på MTV, (husker jeg).

Og det TV-programmet, var det såvidt, at jeg orka, å se.

(Det var vel bare sånn, at Headbangers Ball, kom etter, Post Modern, (på MTV), på søndager.

Noe sånt).

For jeg var ikke, så heavy-frik.

Men jeg hadde to kamerater, (nemlig Øystein Andersen og Glenn Hesler), som var heavy-friker, og som pleide å prate, om TV-programmet Headbangers Ball, (og 'Triple Trash Treat'), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Nirvana var forresten et grunge-band.

Så de passa kanskje bedre, på programmet Post Modern, enn på Headbangers Ball.

Men MTV viste de først, (med deres gjennombrudds-singel 'Smells like teen spirit'), på Headbangers Ball, (sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Men  men.

PS 4.

Her er mer om dette:



PS 5.

Siden jeg dro, til Innova, før forelesningene, (på NHI).

(Noe som var en omvei.

For jeg bodde på den tida, på Ellingsrudåsen.

Og den t-banen kjørte forbi Helsfyr, før den stoppa, på Stortinget.

Så Jernbanetorget, (hvor jeg vel gikk av), var stasjonen, før ende-holdeplassen.

(Noe sånt).

Men det var bare, cirka fem minutter, (eller noe i den duren), mellom Jernbanetorget og Helsfyr.

Og så brukte jeg nok bare, et par minutter, på å komme meg, til Innova, (som lå nesten nederst, i Karl Johan), da.

(Noe sånt).

Så denne omveien, tok kanskje 20-25 minutter, da.

(Noe sånt)).

Så var det nok sånn, at det var en sang, som jeg digga veldig.

Som jeg hadde tenkt til å kjøpe, (denne dagen).

(Ellers så hadde jo nok dratt, rett til NHI).

Så det var nok antagelig sånn, at det var den Nirvana-singelen/CD-singelen, ('Smells like teen spirit'), som jeg hadde tenkt, til å kjøpe, (den dagen).

Men så hadde de ikke fått den enda, på Innova.

Og derfor, så kjøpte jeg, den Curve CD-singelen istedet, da.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Og så var det vel sånn, at jeg fant, den Nirvana CD-en, (altså hele albumet),

I en plate-forretning, som lå, cirka ovenfor, det 'bie-fargede' bygget, i Storgata, noen dager seinere.

(Noe sånt).

Siden at Innova, var så treige, med å få inn Nirvana, da.

(For å si det sånn).

Så jeg var antagelig, en av de første, (i Oslo/Norge), som kjøpte, det Nirvana-albumet, ('Nevermind'), som ble så populært, noen måneder seinere, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

For akkurat det, (at jeg var en av de første, som begynte, å digge Nirvana).

Det husker jeg også, at Glenn Helser og Øystein Andersen, prata om, (hjemme hos meg, på Ungbo), noen måneder seinere, (dette studieåret).

For vår bekjente Bengt Rune Holm, (og dem), hadde visst også begynt, å digge Nirvana, da.

(Sånn som jeg forstod det, på praten til Glenn og Øystein).

Men disse hadde visst, begynt å prate, om Nirvana, flere måneder, etter meg, (gjorde Glenn og Øystein et poeng av), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter