Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 24. januar 2017

Mer fra Norge

Nå våkna jeg, av to biler, som stod på tomgang samtidig, og spøy ut eksos, her på tidligere Thon hotel Høvik.

Jeg vet ikke om det kan ha vært øst-europeiske biler, (eller noe sånt), siden at man kan lukte eksosen.

(For norske biler blir vel sjekket, for om de har katalysator osv., på EU-kontrollen.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

I går, så var jeg, inne i Oslo, og handla.

Jeg dro litt tidligere, (enn jeg vanligvis gjør).

For jeg ble matforgifta, (vil jeg si), på lørdag, (etter å ha handla, på Coop Extra Pilestredet Park).

Men jeg la merke til, da jeg var, på Tveita-senteret ifjor, (var det vel).

(Da jeg skulle se, om jeg fant Nordea Tveita, (en bank som tulla med meg, da jeg bodde, i England, (og prøvde å få lån, på sameiet Bergstø, i Holmsbu))).

At de også hadde fått Extra-butikk der, (i tillegg til en Meny-butikk, som på en måte, har erstattet, det tidligere Ica-supermarkedet, må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg pleier å handle, på Kiwi, før jeg handler, på Extra.

Så jeg dro innom Kiwi Ensjø, på veien.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Den første gangen, som jeg handla, på Ensjø.

Så var jeg egentlig, på vei, til Karlsrud, (for å handle, på Rema og Kiwi der).

Men t-banene hadde 'plutselig' streik.

(Dette var vel, en fredag kveld, (i fjor vår), eller noe sånt).

Så de stoppa, på Ensjø.

Og så fant jeg ut, at det lå, en Rema-butikk, (som hadde åpent, helt til klokka 24), like ved t-bane-stasjonen der.

Og ovenfor den butikken, så ligger det også, en Kiwi-butikk.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Da t-banene stoppa, i fjor.

Så var denne t-bane-stasjonen 'vanlig', (må man vel si).

Men i noen uker/måneder nå, så har de, hatt noe slags sperrebånd, som har sperret av, den utgangen, som jeg brukte, da det var t-bane-streik/stopp.

(Noe sånt).

Så man må nå gå, over en gangbru der, (som ligger, rett utafor t-bane-stasjonen).

Og på den gangbrua, så skjedde det, et par episoder, (i går).

Jeg hadde sett meg ut, en rute, (hvor det var strødd), som jeg hadde tenkt, til å gå, over gang-brua.

Men en 'gubbe', (må man vel kalle han), kom mot meg, akkurat der, hvor jeg hadde tenkt til, å gå.

Så jeg måtte gå, på en side, av gangbrua, hvor det muligens var, litt mindre belyst, (må man vel si).

Og etter gubben, så gikk det, to tenåringsjenter, (eller noe sånt).

Og akkurat der, hvor jeg møtte de tenåringsjentene, så var det, en slags forhøyning, på gangbrua.

Og på den forhøyningen, så var det ikke strødd, (på min side), vil jeg si.

Så det var kjempeglatt der.

Og siden at det var, en forhøyning, på gangbrua der.

Så gikk det samtidig, i en slags nedoverbakke/rutsjebakke.

Så jeg måtte ta tak, i et slags gjerde, (som gikk, langs gangbrua), for å ikke skli, da.

Så dette virka, som noe russisk, (må man vel si).

At de sperrer av den vanlige utgangen, (på t-banen), og så prøver russisk mafia, (må man vel mistenke, at det var), å få folk, til å falle, og slå huet, (for eksempel), på en slags 'russisk' gangbru, (utafor t-banestasjonen).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

På Kiwi Ensjø, så var det, et kaos, i handlevognene, (vil jeg si).

(I denne butikken.

Som de skryter av, (på plakater, utafor butikken), at nylig skal ha vært utvidet.

Selv om jeg ikke, tørr å si, at jeg har lagt merke til det.

I løpet av de gangene, som jeg har vært innom der, siden den nevnte t-bane-streiken).

Jeg skulle ta en handlevogn, (da jeg kom inn, i butikken).

Men den satt bom fast, i en annen handlevogn.

Men resten av handlevognene, måtte man ha en mynt, for å løsne.

(Så det var bare kaos der, vil jeg si.

Siden at de hadde, to-tre forskjellige slag handlevogner.

Istedet for et slag, da.

Og handlevognene stod heller ikke, i et stativ.

Så dette var, en slags 'harry' løsning, vil jeg si).

Og de 'mynt-handlevognene' var nærmere kassa, (hvor det var, ganske mye kunder).

Så derfor, så ga jeg meg ikke.

Men jeg tok i, sånn at de nevnte handlevognene løsna.

Men jeg fikk samtidig, et lite sår, på/ved tommelen, (da disse handlevognene, 'plutselig' løsna).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Jeg gikk så, litt innover, i butikken, (med handlevogna).

Men handlevogna, dro til en side.

Så den var veldig slitsom, å bruke, da.

Så jeg tenkte, at hvordan folk er det, som styrer, denne butikken.

(Siden at de hadde, så mye tull, med handlevognene.

For jeg husker fra da jeg jobba, som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal.

At jeg da bare kjørte, 'skrot-handlevogner', på dynga.

For at det skulle bli orden, i handlevognene, da.

Men noe lignende, har visst ikke Kiwi, vett til å gjøre.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Jeg kjørte 'skrot-handlevogna' tilbake, til kassa.

Og så tok jeg, den 'andre' handlevogna, istedet.

Og den kjørte vanlig, (og ikke 'russisk'), vil jeg si.

Så bare det med handlevognene, på Kiwi Ensjø, legitimerer jo, det Breivik gjorde, (må man vel nesten si).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

De hadde billig brød igjen, i denne butikken.

Men jeg kjøpte ikke det.

For noen av de First Price-brødene, som jeg har kjøpt, på Kiwi St. Olavs plass, (var det vel).

Har smakt som, at de har vært frosset og tinet, mange ganger.

(Noe sånt).

Så Coop er bedre, på brød, (enn Kiwi), mistenker jeg.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Da jeg kom til kassa, så var det, en endeløs strøm, av 'raringer', som handla, (virka det som).

Så jeg måtte vente, til at disse 'russisk mafia-folka', var ferdige, med å handle.

Og en Kiwi-leder plasserte seg også, like ved kassaområdet.

Så han ble, som en slags propp der, (må man vel si).

Så det var som, noe klamt og slitsomt, å handle der, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

I kassa, så hadde de, ei med svart hår, som stod, i kassa.

(Istedet for å sitte).

Og hu var muligens også mørkhudet.

(Selv om jeg ikke så, så nøye, på henne.

Noe som kanskje var, fordi at hu stod, (og ikke satt), i kassa.

Hvis hu hadde sitti i kassa, så hadde jeg nok sett, på navnskiltet, (hvis hu hadde det), vil jeg nok tippe på.

For det pleide jeg vel, å gjøre, i 'gamle dager', når jeg handla mat, på St. Hanshaugen).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Istedet for, å gå over, den 'russiske' gangbrua, igjen.

Så tok jeg heller t-banen, til Tøyen.

Og så gikk jeg, over til den motsatte plattformen der.

Og da, så hadde nettopp Furusetbanen gått.

Så jeg tok, en annen t-bane, til Helsfyr.

(Siden at det ikke var, noen ledige seter, på Tøyen, må jeg si).

Og mens jeg satt, og venta, på Furusetbanen der.

(På Helsfyr).

Så måtte blant annet, alle passasjerene, gå ut, av et tog, på Lambertseterbanen, (så jeg).

Så det var kanskje, noe slags streik/stans igjen, (på t-banen), som i vår.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

På Tveita, så kunne man se, at Ica sine gamle 'pris-plakat-holdere', var tatt ned, fra 'plattform-området'.

(For de har ikke pussa opp, på mange år der, kunne det virke som.

Noe sånt).

Jeg fant veien, til Extra, ganske raskt.

(For jeg huska sånn cirka, hvor de holdt til.

Fra den gangen, (i fjor, var det vel), som jeg leita, etter Nordea Tveita der).

Og denne Extra-butikken, hadde også, post i butikk, (viste det seg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Extra-butikken, var utsolgt, for billig brød.

(Selv om det var, cirka tre timer, til stengetid).

Men jeg har, et brød, i fryseren.

Så jeg får heller tine det, (hvis jeg går tom, for brød/mat, før jeg får handla, billig/godt brød igjen), tenkte jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

I denne Extra-butikken, (som var trangere, enn de andre Extra-butikkene, som jeg har handla i, vil jeg si).

Så var det sånn, at en neger, (som muligens, var somalier, mistenker jeg), fløy rundt meg, 'hele tida', (vil jeg si).

(Uten at han hadde, ordentlige 'intim-grenser', må man vel si.

Noe sånt).

Og i to av de trange 'handle-gangene' der.

Så stod det Extra-folk, og fylte opp varer.

Så det var, som et mareritt, å handle der, (vil jeg si).

Og da jeg skulle ta, en nuddel-pakke, i hylla.

Så måtte jeg forte meg.

For nudlene, lå mellom, pallen til han somalieren.

Og det stedet, hvor han somalieren, fylte opp varer.

Så dette ble, som noe klamt da, (må jeg si).

(For han somalieren, oppførte seg, som om han var aleine, i butikken, (må jeg si).

Noe sånt).

Det er vel ikke meningen, at kundene, skal behøve, å forte seg/stresse, i butikken.

Men det var det tydeligvis, lagt opp til, i denne butikken, (må jeg si).

Så dette ble, som noe ekkelt, (og/eller 'somalisk'), må jeg nesten si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Nå er det visst sånn, at somaliere, er de, som har høyest arbeidsledighet.

Så hvor troverdig, var denne 'Extra-somalieren', kan man vel kanskje, lure på.

Nei, dette lukta, av sivil-politi, (eller noe lignende), må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

I kassa, så var det, ei mørkhuda dame, som stod i kassa, (istedet for å sitte).

Og hu skravla litt, med ei annen mørkhuda dame, (som stod og hang, i posten, virka det som).

Og jeg venta også her, med å gå i kassa, til de 'russiske mafia-folka', (som liksom, 'hele tida', kræsja med meg, da jeg skulle gå, i kassa-køen), var ferdige, med å handle.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Men jeg kjøpte, sånne Coop kjøttboller, på Extra Tveita.

Og de var ikke tulla med, (vil jeg si).

For de, (jeg spiste en pakke i går), smakte godt.

Og de smakte krydder, og ikke vann da, (som de fra Extra Pilestredet Park), for å si det sånn.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 18.

Da jeg kom hjem, så gikk jeg ut, med søpla.

Og en kar, kom ut, (akkurat mens jeg kasta søpla).

Og så stilte han seg, (som for å demonstrere, kunne det nesten virke som), rett utafor inngangsdøra, (på dette travle, tidligere hotellet), for å røyke, (virka det som).

(Mens en taxi-sjåfør, bøyde seg ned, (uten at jeg så, så nøye, på han), i en taxi, som det stod 'Taxi 3' på, (var det vel), rett ved siden av).

Så var det sånn, at han taxi-sjåføren, ringte han 'røyker'n'.

For å få han, til å stelle seg, i veien, for meg.

(Kan man vel kanskje lure på).

For det blir klamt, at folk, absolutt skal stå, og røyke, akkurat foran den døra, som folk bruker, når de skal inn og ut, av dette tidligere hotellet, (vil jeg si).

(Og klokka var også, cirka 22.

Så da ble det liksom, både mørkt og klamt, (må man vel si).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

'Afrikanske' tilstander, (må man vel kalle det), på Extra Tveita:

IMG_20170123_200342

IMG_20170123_200522

PS 20.

Ica supermarked sine plakat-holdere, er nå fjernet, fra Tveita t-banestasjon:

IMG_20170123_195344

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter