Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 22. desember 2016

Jeg sendte en e-post til Norske Reserveoffiserers Forbund

Erik Ribsskog

Forespørsel om medlemskap

Erik Ribsskog Thu, Dec 22, 2016 at 4:59 AM

To: post@nrof.no

Cc: Ombudsmannen for Forsvaret

Hei,

jeg var ukehavende, under førstegangstjenesten, (i infanteriet), på Terningmoen, juli 1992-kontingent.

Dette var, en langhelg, sommeren/høsten 1992.

Og en av arbeidsoppgavene, (som ukehavende der), var å avlevere vaktstyrken til daghavende offiser.

(Siden jeg var ukehavende i helga).

Og jeg var også fungerende lagfører, i perioder, og vaktsoldat, mm.

Og jeg har også vært, i forløperen til Derby, nemlig HV 2018 Støtte-området, (se vedlagt kopi av vernepliktsbevis).

Så jeg lurte på om jeg kunne være medlem hos dere.

(For jeg finner ikke noen veteranorganisasjon, som 'gidder' å hjelpe meg, når det gjelder at jeg fikk frostskade, på øret, under vinterøvelse, i 1993, med mere).

Og jeg avleverte også vakt-soldater fra reservelaget, (som en urokråke, (må man vel kalle han), som Ove Grønvold).

Og de begynte, å tulle litt, med meg, etter dette, (fikk jeg inntrykk av).

(De 'kødda' med en ladd AG, i gangen, blant annet, hvis jeg ikke tar helt feil.

Og Grønvold kødda, for han tok for mye olje på AG-en, for da trodde han, at daghavende ikke ville 'gidde', å inspisere våpenet hans.

Da jeg avleverte vakta.

Jeg begynte så å jobbe i Rimi, etter førstegangstjenesten, (jeg var ferdig, sommeren 1993).

Og i 1999, (6-7 år etter at jeg begynte i Rimi), så spurte distriktsjef Graarud meg, (jeg var butikksjef, på Rimi 3164 Lambertseter da), om hva jeg gjorde i militæret.

Jeg var uforberedt på spørsmålet, (for jobbintervjuet var jo 6-7 år tidligere, med en annen distriktsjef og butikksjef, (Skodvin og Winnem)).

Så jeg svarte bare: 'Geværmann'.

Og glemte at jeg hadde vært ukehavende og fungerende lagfører, (i perioder).

Og jeg sa heller ikke, at jeg var i støtte-området i HV.

For jeg trodde dette bare var noe tull, (fra distriktsjefen).

Men det lurer jeg på nå, om han har dratt inn noe fra millitæret, for å tulle med meg, i Rimi, (for det ble mye tull der, da jeg skulle begynne, som butikksjef, på Rimi Kalbakken, i år 2000, med sjefene over meg i systemet).

På forhånd takk for hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog

2 attachments
tjenestebevis.jpg
329K
tjenestebevis2.jpg
316K

PS.

Her er vedleggene:

tjenestebevis

tjenestebevis2

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter