Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 20. juli 2016

Mer fra Facebook

mer fra facebook ane eide

PS.

Her er mer om dette:

  • Samtale startet 18. januar 2008
  • Erik Ribsskog
    18.01.2008 13:30
    Erik Ribsskog

    Hei,
    er det Ane fra Arvato eller?
    Jeg prøver bare å få kontakt med noen kollegaer derfra, angående de tingene som foregikk der da jeg jobbet der osv.
    Og så tenkte jeg at jeg kunne kanskje prøve å sende en melding, fordi det var noen ting der som jeg gjerne skulle ha pratet med noen oppegående folk om.
    Jobber du på Arvato enda forresten, det burde jeg kanskje spurt om først.
    Også håper jeg at alt er bra, og ønsker også godt nyttår, siden det ikke er så lenge siden nyttårsaften osv.
    Håper du har muligheten til å svare, og at det var i orden at jeg tok kontakt.
    Med vennlig hilsen
    Erik Ribsskog
  • 16. februar 2008
  • Erik Ribsskog
    16.02.2008 10:10
    Erik Ribsskog

    jeg prøver en gang til jeg.
    Bare lurte litt på hva som skjedde på Arvato på slutten der.
    Men jeg fikk jo ikke på den første meldingen, men jeg tenkte jo at jeg kunne jo kanskje prøve en gang til, men jeg skal ikke sende mer meldinger hvis jeg ikke får svar nå.
    Jeg lurte bare på hvordan det gikk med kampanjen osv. etter at jeg slutta.
    Jeg synes det var mye rart som skjedde der, så jeg kontaktet media osv.
    Jeg driver med en sånn arbeidsrettsak mot firmaet nå da.
    Og det virket som om det kan ha vært noe med organisert kriminalitet osv., som har foregått i forbindelse med firmaet.
    Så på grunn av dette, og også pga. den arbeidsrettsaken, og fordi Arvato egentlig skulle ha ringt meg, så har ikke jeg tatt kontakt med firma osv.
    Hvordan går det med deg forresten og studier osv?
    Jeg mener jeg så deg i en butikk i byen, for en del måneder siden, sammen med en kar.
    Men jeg hadde det med den arbeidssaken og det at det virka som om det var noe org. kriminelle nettverk involvert osv. i bakhodet, så jeg viste ikke hvor smart det var å ta kontakt.
    Jeg prøvde å få råd om sånt av myndighetene/politiet i Norge og England da, men det klarte jeg ikke.
    Men jeg tenkte jeg kunne jo å prøve å sende en melding på nytt, men jeg skal ikke sende mer meldinger nå, hvis jeg ikke får svar, i tilfelle jeg driver å plager noen.
    Så håper det er i orden!
    Erik
  • 18. februar 2008
  • Ane S. Eide
    18.02.2008 14:09
    Ane S. Eide

    Hei Erik! Joda, dette er Ane, og jeg beklager at jeg ikke har svart deg, har visst helt glemt det! Kom akkurat tilbake fra en ukes ferie, så i dag har jeg tid til å skrive litt mail og sånn!
    Er ikke helt sikker på hvilken kampanje du snakker om, jeg sluttet rett over jul i fjor, eller dvs, jeg kom aldri tilbake på jobb etter jul. Gadd rett og slett ikke mer. Men jeg har en venn som begynte å jobbe der i høst og han måtte plutselig gå på dagen for hele greia skulle flytte til Tyskland. Hva mener du med organisert kriminalitet? Var det noe spesielt som skjedde med deg?
    Ellers har jeg det bare kjempebra! Han karen du så meg med i byen var mest sannsynlig Magne, forloveden min! Jeg jobber for tiden på en skole her i Liverpool, studietiden er over og jobblivet har begynt. Trives ikke veldig godt i jobben og pakker nok kofferten for Oslo til høsten. Hva med deg? Har du det bra??
    Og bare still meg flere spørsmål tilfelle det er noe jeg kan hjelpe med. Husker ikke mye derfra men kan nok komme på en del mer. Du ble kjent med Helene ikke sant? I såfall kan hun sikkert svare på enda mer. Hun og Henrik har jeg fortsatt kontakt med. Vet ikke om du traff dem, men jeg kan uansett sette deg i kontakt med dem!
    Hold meg oppdatert og lykke til! Ane
  • 19. februar 2008
  • Erik Ribsskog
    19.02.2008 00:15
    Erik Ribsskog

    Hei,
    ja det var veldig mye mobbing/trakassering fra team-leaderne.
    Og det var ulovlige arbeidsmetoder de brukte der, fant jeg ut, etter å ha hatt noen møter der osv.
    Og jeg ble forfulgt hjem fra jobb osv., av en engelsk team-leader der, som det også var flere problemer med.
    Og senior-teamleadere løy i møter osv, og HR og STL dekket over den engelske team-leaderen i møter osv.
    Og jeg var litt bekymret for kollegaer som plutselig ble bort i månedsvis.
    Det var vel veldig mye som foregikk samtidiig da.
    Jeg har skrevet om det, i noen av de siste postene på Angelfire-bloggen som det er linket til på facebook siden min osv.
    Så jeg kontaktet media til slutt, fordi jeg synes det virket som om det var noe som foregikk der.
    Så ble jeg permitert med lønn.
    Jeg hadde møte med Managing Director, HR, og Line fra vår Microsoft kampanje.
    Og da ble vi enige om at Jeg skulle være hjemme, mens de undersøkte dette, med lønn, fordi MD sa at han ikke kunne ta ansvaret for min sikkerhet.
    Jeg hadde vært hos politiet dagen før, og de virket bekymret, og ba meg kontakte Managing Director.
    Jeg synes det var litt rart å gå tilbake på jobb, hvis det var org. kriminelle nettverk der osv., og jeg kunne jo ikke vite hvor høyt opp i firmaet dette gikk.
    Så jeg kontaktet Arvato i Tyskland, og media osv.
    Jeg synes det var mest ansvarlig.
    Men de ringte meg ikke tilbake fra Arvato, som de sa de skulle.
    Og politiet har ikke fortalt noe mer, og de vil ikke hjelpe meg med den arbeidssaken jeg startet mot firma.
    Så jeg lurer litt på hva som foregår.
    Men det er flyttet til Tyskand nå ja.
    Jeg mistenker litt at kanskje noen av de Skandinaviske damene på kampanjen, kunne ha vært under kontroll av noe kriminelle nettverk e.l.
    Jeg husker en gang du var på jobb, så gikk du å henta noe vann, så var det en kar som var sjef på en annen kampanje, som het Wormwood, som jeg plutselig dukka opp, og var skikkelig interessert i hva som skjedde, virka det som, så jeg lurer litt på hva som egentlig kan ha foregått der, med dem som var borte fra jobb i månedsvis osv.
    Men men.
    Jeg husker såvidt hun Helene ja, hun jobba der vel et par uker i hvertfall, før jeg slutta.
    Men jeg får se om jeg får kommet noe vei i rettsystemet osv. over her da, det virker ikke som det er så lett å få noe fart på det systemet, men sånn er det vel.
    Jeg er litt stressa med at jeg er inne i en hektisk periode med jobben nå, så jeg vet ikke om jeg klarte å forklare det bra nok.
    Men jeg kan heller prøve å forklare det bedre senere anledning eventuelt.
    Men tusen takk for svar i hvertfall, det var hyggelig å høre fra noen gamle kollegaer fra Arvato osv.
    Så fortsatt lykke til med jobb osv., hvis jeg ikke hører noe.
    Erik
  • 23. februar 2008
  • Erik Ribsskog
    23.02.2008 14:52
    Erik Ribsskog

    Hei,
    jeg sender en melding til jeg.
    Jeg skrev jo det at jeg mistenkte at det var noe med kriminelle nettverk på Arvato osv, i 2006, for det var så mye rart som skjedde der.
    Så kontakter jeg ambassaden i London i desember 2006 og i begynnelsen av 2007.
    Og siste gangen, så nevnte jeg, at det kanskje burde sjekke at det gikk greit med de som jobbet der osv.
    De fra Norge og Skandinavia, tenkte jeg på først og fremst da.
    Så sa de at de 'hjelper ikke folk som samarbeider med kriminelle'.
    Og da var ikke jeg helt med.
    Men jeg jobba jo i Oslo, som butikksjef og i andre lederstillinger i Rimi, på nittitallet, og frem til 2004.
    Og i desember 2003, så overhørte jeg på Rimi Bjørndal at jeg var forfulgt av 'mafian', som dem sa.
    Og nå driver jeg og tar opp de problemene, og sender e-poster til Statsministerens Kontor osv.
    Og da har jeg også nevt Arvato, for jeg vet ikke helt hva som har skjedd med kollegaer derfra osv.
    Men jeg ble jo 'tulla' med av noe sivil politi/etterettning/evt. noe lokal mob(?), når jeg jobba der, så jeg prata ikke så mye med folka som jobba der.
    Så det er mulig at det er noe greier som har foregått, som jeg ikke skjønner så mye av.
    Skjønner du noe av hva dem på ambassaden kan ha ment eventuelt, dem sa at dem hjalp ikke folk som samarbeidet med kriminelle, dvs. at da pratet vi om de norske og skandinaviske folka der.
    Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke er helt med, men jeg tenkte jeg kunne jo prøve å sende en melding til, så kanskje det ble mer forståelig, det jeg skrev i den forrige meldingen.
    Så beklager at jeg ikke har helt oversikten her, og at jeg sender flere meldinger.
    Men det er i hvertfall noe som har foregått, og det virket som om ambassaden mente at alle som jobbet på Arvato samarbeidet med kriminelle.
    Så var/er hele firma noe kriminellt nettverk da.
    Vanskelig å si, men noe var/er det nok i hvertfall.
    Så får du bare svare hvis du har tid, og hvis det ble noe forståelig osv.
    På forhånd takk for eventuelt svar, og beklager at jeg sender mange meldinger!
    Erik
  • Ane S. Eide
    23.02.2008 16:41
    Ane S. Eide

    hei erik! Nei, jeg skjønner nok mindre enn deg jeg... Jeg mistenkte aldri noe kriminelt med Arvato, jeg synes hele stedet bare var utrolig dårlig styrt og at teamlederene gjorde en veldig dårlig jobb, både med hensyn til hva de faktisk gjorde når de var på jobb, men også hvordan de behandlet noen av sine ansatte. Annet enn det var det ikke noe fishy som jeg kunne se hvertfall. Hva ambassaden kan ha ment skjønner jeg ikke. Kanskje de forsto det som at du hadde beviser mot Arvato og at de som jobbet der var klar over dette? Hvis det var det de trodde, tenkte de vel kanskje at det ikke var mye de kunne gjøre når folk med viten og vilje var involvert i kriminelle nettverk. Vet ikke jeg. Som sagt, dette er helt nytt for meg alt sammen, og jeg foreslår at du tar kontakt med flere andre som jobbet samme sted som oss for å høre om de er enige med deg. Du finner nok alle på Facebook!: Helene Reier, Silje Thjømøe, Jørn Eriksen, Johanna Ryan, Henrik Torkveen, Maiken M. er hvertfall noen jeg husker.
    Lykke til så lenge! Ane
  • Erik Ribsskog
    23.02.2008 18:13
    Erik Ribsskog

    Hei,
    jeg er enig i det du sier om team-leaderne osv., så jeg har også en arbeidssak pågående, hvor de er inkludert med en del episoder.
    Men det virker som om det er noe britiske myndigheter som legger hindringer i veien for den arbeidssaken.
    Politiet sendte meg til CAB, som satte meg i kontakt med et advokatfirma.
    Jeg opplyste til politiet at jeg var arbeidsledig, ettersom ikke Arvato ringte som de sa, og at jeg hadde dårlig økonomi, og derfor måtte melde meg arbeidsledig.
    Og politiet sa at jeg skulle bare gå til Citizens Advice Bureau, så ville de gi meg en advokat, og saken ville bli ført opp 'for the Crowns Court'.
    Men det skjedde ikke.
    Jeg fikk en advokat som ikke aksepterte betaling gjennom 'the Legal Aid Programme' (Fri rettshjelp), men kun fra private midler.
    Og dette gjorde hverken CAB eller advokatfirmaet klart for meg, før etter det hadde gått et par måneders tid, når advokatfirmaet sa fra om det.
    Etter dette, har det bare blitt værre.
    Jeg var på et møte på CAB, for å prate med en annen advokat, om legal aid ordningen.
    Og da hadde de en 12-13 år gammel jente i gangen utenfor, i kontorbygningen, og lyset var av på CAB.
    Jeg var den eneste der den dagen. (Jeg mistenker at de egentlig var stengt, det var vel langfredag i fjor, mener jeg å huske).
    Så dukka det opp en homo CAB medarbeider i 25-års alderen kanskje.
    Med åletrange klær og veldig pent stelt osv, også hadde han møte i mørket der, på CAB.
    Skumringsmørke, så det var ikke mulig å lese brosjyrer f.eks., det var for dårlig lys.
    Og advokaten hadde avlyst.
    De ville ikke sette opp noe nytt møte, men jeg fikk råd om å ringe advokatfirma.
    Og da ga de meg råd, over telefonen, om å droppe saken, fordi tre måneder hadde passert siden siste hendelse, som ikke var relevant for saken likevel, sa det andre advokatfirma.
    Altså, de ga råd over telefonen, om at jeg skulle droppe saken, men det var en type sak, som de burde ha sett dokumentene for, før de ga råd.
    Så de burde ikke ha gitt råd over tlf., men de burde hatt et møte før de ga råd.
    Og etter dette, så har jeg vært i kontakt med konsulatet i Lpool, ambassaden i London, osv.
    Og også tre-fire andre advokatkontorer, men det er ingen som kan gi noe hjelp.
    Så rettsystemet her er litt tvilsomt vel, det er en ganske klar sak, mener nå jeg.
    Så at en sak som virker klar, ikke får gått gjennom systemet, det mistenker jeg kan skyldes at noe slags politi-myndigheter/etterettning, driver å tuller da.
    Noe sånt, vil jeg tro, for rettsystemet burde vel virke, det har vel vært oppe å kjøre i en del år.
    Hva var det du tenkte på med hvordan de behandlet ansatte?
    Hvis det er lov å spørre da.
    Jeg er litt nysgjerrig, siden jeg driver med lignende ting i den arbeidssaken osv.
    Og jeg vet ikke helt hvem man kan stole på av de folka på Arvato, jeg synes det var en del som oppførte seg litt rart.
    Men det er kanskje jeg som er rar.
    Har dem så mange fish & chips shops her i Liverpool da, siden du prater om fisk, har du funnet noen bra?
    Bare fleiper.
    Takk for svar i hvertfall, håper du har muligheten, og gidder å svare igjen.
    Mvh.
    Erik
  • Erik Ribsskog
    23.02.2008 18:30
    Erik Ribsskog

    Det er forresten to ting jeg synes er rart.
    Og det var at du og typen din plutselig dukka opp på Boots i Curch St., eller Whitechapel, eller hva adressen er.
    Det virka litt som om dere bare stod der.
    Også synes det var rart at du skulle skrive fishy innimellom alle de norske orda.
    Så det er greit med en ting som er rart, men nå er jeg i en litt rar situasjon her fra før av, så når det begynner å bli to ting som er rare, da synes jeg det blir litt mye, så da blir det bloggen tror jeg.
    Så beklager det!
    Mvh.
    Erik
  • 7. mai 2013
  • Erik Ribsskog
    07.05.2013 20:06
    Erik Ribsskog

    Hei,
    jeg prøver å skrive igjen.
    Kjenner du ei Jorunn Eide, fra Østre Halsen?
    Jeg bodde i Storgata der, da jeg var 3-4 år gammel.
    Jorunn var 2-3-4 år eldre enn meg vel.
    Og hu var som en slags storesøster nesten, for alle de andre ungene, på Halsen, (må man vel si).
    Jorunn pleide å dukke opp utafor døra vår, (ofte sammen med flere andre litt yngre jenter), og rope på 'Erik og Pia', (husker jeg).
    (Pia er søstera mi, som er født året etter meg).
    Bare lurte på om du var i slekt med hu Jorunn.
    For jeg har ikke prata med henne, siden jeg var fire år.
    Så jeg kjenner henne bare fra like etter at jeg satt i barnevogna liksom.
    Så tenkte jeg kunne prøve å sende melding, siden jeg såvidt husket at du het Eide.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    07:40
    Erik Ribsskog

    Hei,
    beklager at det blir mange meldinger!
    Jeg driver og skriver CV, og prøver å huske, hvem det var, som jeg var ansvarlig, for opplæringa for, på Arvato.
    Jeg husker helt sikkert at jeg lærte opp Lise Mikkelsen i å svare Microsoft-telefonene.
    Men lærte jeg opp deg og, lurte jeg.
    (For jeg husker, at vi prata om, at man måtte slå en kode, for å gå på do, osv.
    Noe du ikke likte.
    Og det var vel på den tida, som vi 'agentene', (som vi ble kalt), egentlig skulle ha på oss hodetelefonene, hele tida.
    Og ikke fikk lov, å snakke så mye, vel.
    Så jeg lurte på, om du husker, om det var sånn, at jeg lærte opp deg, (i å svare på Microsoft-telefoner), på Arvato.
    (For du begynte vel der sommeren/høsten 2006.
    Og da dreiv jeg og flytta, osv., (i juli 2006).
    Så det er kanskje derfor, at jeg ikke husker helt nøyaktig, hvordan dette var).
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter