Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 9. april 2016

Isbre meg her og isbre meg der

Da jeg var, på en Kiwi-butikk, (i Stabekk), i går.

(Jeg gikk meg en tur dit.

For jeg fikk litt høy kolestrol, eller noe sånt, (virka det som), da jeg skulle legge meg.

(Jeg er litt døgnvill).

Noe sånt).

Og der, så la jeg merke til det, at dropset Ricola, har kommet, i en ny versjon, som heter noe med: 'Isbre'.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), så startet jeg jo en nettbutikk, (høsten 2010, var det vel).

Etter å ha lest, på nettet, at nordmenn savnet Isbre-mint-dropsene, i butikkene.

Jeg hadde nemlig like før, (i en butikk, som heter Home Bargains), tilfeldigvis funnet, den engelske originalen, til isbre-mint-dropsene, (nemlig Glacier Mints).

Og jeg eide, (i et år, må det vel ha vært), domene-navnet: Isbre.net.

Men jeg valgte, å ikke selge Glacier Mints, fra det domenenavnet, (likevel).

Og det var av to grunner.

For det første, så visste jeg ikke, om det var noen, i Norge, (for eksempel Freia), som fortsatt eide rettighetene, til 'Isbre'-navnet.

Og for det andre, så var vel strengt tatt ikke dette, den nøyaktig samme varen.

Isbre-mint, må vel antagelig ha vært, en kopi, (muligens uautorisert, for alt hva jeg vet), av de engelske Glacier Mints.

Men om det var Freia, som stod bak produksjonen, av Isbre Mint, (i Norge).

Det husker jeg ikke, (for å være ærlig).

Så jeg kjenner ikke hele historien, til dropset Isbre-mint, (må jeg innrømme).

Men jeg har lært litt, om Glacier Mints.

Og grunnen til at de heter, noe med 'glacier'/isbre, er at de er formet, cirka som en is-blokk, (eller hva man skal kalle det), og er firkantede.

(Selv om isbre-er, vel strengt tatt, ikke er firkantede, (eller 'avlang kube'-formet, eller hva som den riktige betegnelsen blir igjen)).

Så dette isbre/glacier, er kanskje et dårlig produktnavn.

(Men briter hadde kanskje ikke sett isbre-er, på den tida, som Glacier Mints, ble oppfunnet.

Så det er kanskje grunnen, til at man valgte dette navnet, (isbre/glacier)).

Men 'isbre', er ihvertfall ikke, en smak.

Og Riccola bruker ordet 'Isbre', som om det var, en smak, (vil jeg si).

I England, så ble Glacier Mints solgt, i mange smaker.

(Som frukt og anis/lakris).

Så 'glacier'/isbre, er _ikke_ en smak, men en drops-_form_, mener jeg.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Grunnen til at jeg lurer på, om Isbre-mint, var en 'uautorisert kopi', av Glacier Mints.

Er at vi i Norge, har godteposene 'Non Stop', (og 'M').

Som vel må sies, å være, 'uautoriserte kopier', av Mars sine M&M's.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Når jeg søker på nettet nå, så ser jeg, at Ricola/Galleberg skriver, at 'dette' er noe, med 'isbre-mynte', (men det virker litt søkt, er min umiddelbare reaksjon, (eller hva man skal kalle det), da):

isbre mynte paint

http://www.galleberg.no/ricola-isbre/

PS 4.

Det som kjennetegner Glacier/isbre-drops, er _ikke_ smaken, men at de er formet, som miniatyr-isblokker og at de er klare/gjennomsiktige:

hva som kjennetegner 2

https://en.wikipedia.org/wiki/Fox's_Glacier_Mints

PS 5.

Her er mer om dette:

enda mer om glacier isbre

http://www.bigbearuk.com/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter