Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 2. februar 2016

Mer fra Norge

I dag, (mandag), så hadde endelig pengene fra Nav, (som jeg hadde forventet, at skulle dukke opp, på fredag), kommet.

Og jeg dro inn til Oslo, (mandag kveld), for å handle mat.

Jeg er litt lei av, at 21-bussen, fra Aker Brygge, liksom 'alltid' blir så full, (selv om kvelden).

Så jeg gikk av den, litt før Hegdehaugsveien.

(Før alle 'Bislett-folka' gikk på).

Og så gikk jeg, til en Rema, (i Sporveisgata vel), som jeg ikke har vært på før.

(Men som jeg har lest om, på nettet, at er åpen, til klokken 24, mandag til fredag, da).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Denne Rema-en var tom, for nesten alt det, som stod på handlelappen min, (må jeg si).

Den hadde ikke den billige pizzaen, (i to-pakning), som jeg pleier å kjøpe, på Rema.

Og den førte visst ikke, de billige nudlene, (med biff/kjøtt-smak), som jeg pleier å kjøpe, (for i underkant av to kroner pakka), på Rema.

Og Partymix-potetsnacks, klarte jeg heller ikke, å finne.

Og en gammel tyrker, surra rundt der, og liksom gikk i veien for meg da, (kunne det virke som).

(Noe sånt).

Og han surra også i kassa.

Men jeg lukta nesten det tullet, fra han, (at han jobba, for Plan-B, eller noe sånt), må jeg si.

Og venta, mens han gikk fra varene sine, i kassa.

Og tyrkeren, gikk så en ny tur, i butikken, (for å hente noe vel).

Men jeg venta, til tyrkeren, var ute av butikken, (for å unngå en klam situasjon, i kassa), for jeg syntes, at han tyrkeren, oppførte seg, som en gateteater-fyr, (eller noe sånt), da.

Og da jeg gikk til kassa, så kom det en nordmann, rett etter meg.

Og det ble litt klamt, når kassereren sa hadet.

For han nordmannen kjøpte bare to ting, (eller noe sånt).

Så hvem sa kassereren hadet til, tro.

For jeg og han nordmannen, (som hadde en svart bil utenfor vel), gikk ut av butikken, cirka samtidig.

Og jeg måtte liksom dulle-prate litt, om at: 'Jeg skal bort her', osv.

For jeg syntes at det ble litt klamt, siden at han nordmannen, liksom var som klistra til meg, på vei ut, av butikken, da.

Så dette kan kanskje være 'bokstav-gjenger', som kvemer med meg, (eller noe i den duren), har jeg tenkt.

'Gang-land Steinrøysa', liksom.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Så jeg gikk av 'homse-bussen', for å gå, i 'homse-butikken', kunne det virke som.

Noe sånt.

For kassereren, (på Rema Sporveisgata), skulle absolutt ut av kassa si, akkurat mens jeg og han nordmannen, stod og pakka, da.

Så det ble jo som en 'homse-klubb' der nesten, må jeg si.

(Noe sånt).

Og kassereren, (som vel ligna litt, på han Geir, fra Rimi Karlsrud), stod også i kassa si, (istedet for å sitte), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og før jeg gikk av bussen.

Så hadde Oslo-folka, alt begynt, med homsinga si, (må jeg si).

For en kar, i 30-åra, (eller noe sånt), satt og liksom var breial, foran meg, da.

Og han spratt liksom også litt, fram og tilbake, i bussen, for å liksom hevde/markere seg, (eller noe i den duren da), kunne det virke som.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg tok Kjelsås-trikken, til Kirkeristen.

Og ei ung dame, holdt på å kræsje med meg, da jeg gikk, av trikken.

Men her gjelder regelen, at folk som går av trikken, må få gå av først, (mener jeg).

Men det skjønner tydeligvis ikke unge Kjelsås-damer.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

På Prix Oslo S., så var de utsolgt, for store flasker, med Pepsi, (som de hadde, på tilbud).

Og de var også utsolgt, for Jegerbrød, (som de også hadde, på tilbud).

Kassereren prata, med noen Prix-ledere, (og jeg mener også at jeg så, en vekter i sivil der etterhvert, (som 'kvema' i en kasse), eller noe i den duren).

Og det var visst en som hadde prøvd å stjele, en lommebok, (var svaret, som kassereren fikk, fra Prix-lederen).

(Noe sånt).

Og disse 'geniale' stå-kassene, til Prix, har bare en bås.

(Så det er omtrent, som å handle, i England).

Så man blir jo stressa, når man pakker.

Det er visst ikke meningen, at man skal handle, mer enn et par ting der.

(Noe sånt).

Og ei slags sigøyner-kone, (eller noe sånt), som prata feilfri norsk, (og vel antagelig jobba for Plan-B, eller noe sånt).

Hu sa at hu skulle ha to poser, (etter at hu hadde betalt), til det lille hu kjøpte, som ble sendt, i samme bås, som mine varer.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter