Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 31. januar 2016

Mer fra Norge

I dag, (lørdag kveld), så dro jeg, inn til Oslo igjen, for å handle mat.

Jeg måtte ta med meg, en bag, med tomflasker, hjemmefra.

Siden at de få pengene, som jeg hadde, på kontoen, forsvant.

For Nordea har belastet kontoen min, med et årsgebyr for minibankkort og andre gebyrer.

Og samtidig, så er Nav forsinka, (som 'vanlig', må jeg nesten si), med å betale inn sosialstøtte, på kontoen min.

Så saldoen er minus 500-600, (så jeg, på nettbanken, før jeg gikk ut døra).

Så de cirka 40 kronene, som jeg hadde, på kontoen, til å handle for, i dag, de forsvant da, (for å si det sånn).

Så jeg måtte satse på tomflasker da, (for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg tok bussen til Sandvika og toget til Oslo.

Mellom Sandvika og Oslo, et sted, så dukket det opp en hel ungdomsgjeng, med pakistanere og brunetter, på toget.

(Noe sånt).

Og konduktøren begynte, en billett-kontroll, av denne gjengen.

Selv om det var en vogn, som liksom, skulle være ubetjent.

(Noe sånt).

Og ingen spurte meg, om jeg hadde billett, (for å si det sånn).

Så dette var visst en 'gjeng-kontroll'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg gikk på Prix, på Oslo S.

Hvor er flaskeautomaten, tenkte jeg.

Den var utafor kassaområdet, viste det seg.

Og vaskeren, (som var farget, og i 40-åra vel), gikk med vaskemaskinen, der jeg stod, i dag og.

Og stod og venta, på at jeg skulle bli ferdig, med å pante flasker, da.

Men at nordmenn er så 'lamme', at ingen klarer å stoppe, dette at butikkene vaskes, i åpningstiden.

Nei, dette er rart, må jeg si.

Her ligger nordmenn bare med rumpa i været, for vaskefirmaene, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg kjøpte en 'brød-deal', (på Prix), i dag og, siden at det er mye mat, for pengene.

Jeg ba kassereren.

(En pakistaner i 20-årene, som stod i kassa, istedet for å sitte).

Om å få lappen.

Kassereren sa at han ikke forstod hva jeg sa.

(Noe sånt).

'Kvitteringa', sa jeg.

(Noe sånt).

'Er det viktig', sa kassereren.

(Noe sånt).

'Det er første gang, at noen spørr meg, om det er viktig med kvittering', svarte jeg.

(Noe sånt).

Så norske folk, må tåle fornærmelser, i butikken, bare fordi de oppfører seg konformt, (virker det som).

Det var mye bedre, i Norge, på 70- og 80-tallet, før alle 'pakkisa', kom inn i landet, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn, at brød-oppskjærings-maskinen, fortsatte å gå rundt, etter at brødet hadde kommet ut.

Så jeg måtte trykke, på nød-knappen, på maskinen, (husker jeg).

(For å få den, til å slutte, å gå rundt, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Også i dag, hadde Kirsti mensen, (må jeg si).

(Kirsti er brus-automaten, i Strøget.

Den heter visst Kirsti, (står det på den)).

For jeg prøvde to ganger, å betale, per SMS.

Men ingen brus kom ut.

(Som i går.

Da jeg prøvde, å betale, på denne måten, en gang).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Ei kineser-dame, stod og så på meg, (og smilte/lo av meg), mens jeg prøvde, å kjøpe brus, (av brusautomaten, i Strøget), per SMS.

Og da jeg gikk ut, i Storgata igjen.

Så stod det en kjempesvær pakkis der, som sa noe utydelig, til meg.

Var dette en pirat-drosje-sjåfør, tenkte jeg.

(Det ville vel vært, den eneste naturlige forklaringen, på denne tilnærmelsen, (eller hva man skal kalle det), til han pakkisen, (vil jeg si).

Noe sånt).

Jeg sa at jeg ikke skulle ha drosje, og at jeg ikke forstod, hva han sa.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Jeg prøvde også, å handle, (per SMS), fra brus/godteri-automatene, på Nasjonalteateret stasjon og Lysaker stasjon.

Men også disse maskinene, hadde visst 'mensen', i dag, (kunne det virke som).

(Selv om ihvertfall en av de, hadde guttenavn, vel.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter