Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 12. januar 2016

Mer fra Norge

I dag, (mandag kveld), så dro jeg, til Oslo, for å handle mat.

Da jeg skulle gå ut døra, (her på tidligere Thon hotel Høvik).

Så var ikke det bare bare.

For det hadde falt en del snø, og det var gravd, en sti, fra utgangsdøra, og til der, hvor det var brøyta, av en brøytebil.

Og midt i den stien, så stod det, en kar, i 30-åra vel, (med blå dunjakke), og røyka.

(Noe sånt).

Så jeg måtte gå, i den høye snøen, et stykke, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg var litt treig, med å komme meg ut, av leiligheten.

(For jeg er litt døgnvill.

Og ble vekket, flere ganger, av brannalarmen, mens jeg sov.

Så jeg sov rimelig lenge da, for å si det sånn).

Så jeg kom litt for seint, til bussen, og gikk derfor til toget.

Og da, så ble det for seint, å dra til St. Hanshaugen, (for å handle), så jeg dro istedet, til Majorstua.

Og på Rema der, så 'fløy' det en pakistaner, i 20/30-åra, forbi meg, på for nær avstand, (vil jeg si).

(Det var som, at han ikke hadde intimgrenser, må jeg si.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Kassereren, det var en pakistaner, i 50/60-åra.

(Som stod i kassa, istedet for å sitte).

Og han kassereren, (som muligens er butikksjefen, tror jeg, for han har vært, i en avis, har jeg sett, en gang, i forbindelse med, at han ga 'jule-overskuddet', til Frelsesarmeen, eller noe i den duren).

Han satt, (en del av), et spillekort, (eller noe i den duren), fra Norsk Tipping, i kortautomaten.

(Sammen med mitt Visa-kort).

For det var først sånn, at den automaten, ikke klarte å lese, mitt Visa-kort.

Så det var jo, som å handle, i et uland, (må man vel nesten si).

For dette hadde kassereren gjort, mange ganger tidligere, (istedet for fikse/bytte bank-terminalen), virka det som.

(Noe sånt).

Og kassereren spurte heller ikke, om jeg ville ha kvitteringa.

(Og da jeg kom på det, så var kassereren allerede ferdig, med neste kunde, vel.

Så det ble ikke til, at jeg spurte, om kvitteringa, husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Denne butikken, (Rema Majorstua, heter den vel), var også utsolgt, for Grans cola.

Men det var ikke så farlig, (tenkte jeg, mens jeg handlet), for jeg er ikke _så_ fan, av den colaen, egentlig.

For å si det sånn.

Da er First Price cola-en, (til Kiwi), bedre, synes jeg.

(Selv om Coca Cola og Pepsi Cola er aller best, synes jeg.

Men de varene, koster nesten 30 kroner, for en 1.5 liters-flaske.

Og det er litt dyrt, for meg, som er arbeidsledig.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

På bussen tilbake, til Høvik.

Så satt det seg, en neger, på setet, rett bak mitt.

(Selv om det var mange andre seter, som også var ledige).

Og han negeren, lukta så vondt, at jeg bytta sete, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Og da jeg kom tilbake igjen, til tidligere Thon hotel Høvik.

Så stod han karen, med den blå dunjakka, (var det vel), og hadde en ny røykepause, rett foran inngangsdøra.

Så jeg måtte gå, der hvor bilene kjører.

(Og hvor det er litt skummelt, (må man vel si), når den veien, går rundt hjørnet, av den delen, av hotell-bygget, som ligger nærmest, bensinstasjonen.

For det er bare plass til, en bil, i bredden der.

Og det er ikke noe fortau der, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter