Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 28. desember 2015

Jeg sendte en e-post til Konkurransetilsynet

Erik Ribsskog
Klage
Erik Ribsskog     Mon, Dec 28, 2015 at 2:12 PM
To: post@konkurransetilsynet.no
Cc: admin@ohf.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet
Hei,

jeg leste i en artikkel, at Norgesgruppen har monopol, for
distribusjon, til uavhengige butikkdrivere:

http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/Mener-kjedene-ma-ta-ansvar-2816263.html

Jeg har gått økonomilinja på handel og kontor og NHI, og også jobba,
som Rimi-butikksjef, med mere.

Og jeg mener at Konkurransetilsynet her har tulla.

For det må også være konkurranse, blant grossistene, mener jeg.

Her må de nye/uavhengige butikk-driverne, har minst tre 'ordentlige'
grossister, (ihvertfall i Sør-Norge).

For at konkurransen skal fungere, (de frie markedskreftene, som Adam
Smith pratet om, i sin tid).

I 'gamle dager', så fantes det grossister, som het Staff osv., vel.

Men i våre dager, så er det bare NorgesGruppen, som uavhengige
matbutikker kan kjøpe av, (vil jeg si).

Her må dere sørge for, at disse kartell-kjedene vi har i dag, blir
splittet opp, (som i USA, på 30-tallet, når det gjaldt oljeselskaper
osv.).

Her må kjedene tvinges til å selge grossist-funksjonen sin, og dette
må bli nye firma, som konkurrerer, mot hverandre.

(Som da Standard Oil, (het de vel), ble splittet opp, i sin tid).

Som en klage på denne monopol-virksomheten, (må man vel kalle den).

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter