Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 21. april 2013

Nå kom jeg over et gammelt bilde fra Sand, som jeg mener må være fra 60-tallet, (for jeg kan ikke se kiosken til a Liv, på det bildet)

gammelt bilde fra sand

A:

Dette er verkstedet som farfaren min, (Øivind Olsen), bygde.

Det het Strømm Trevareindustri, på den her tida, (faren min bytta navn, på firmaet, til Strømm Trevare A/S, på 80-tallet).


B:

Dette er 'Ågot-huset', som var grønt, til ut på 80-tallet en gang vel, (da min onkel Runar, (tannlege i Ås), bestemte at det skulle være hvitt, husker jeg).


C:

Dette er det farmora mi kalte for 'Jordet til Lersbryggen', hvor jeg ble oppmuntra til å fange humler osv., som barn.


D:

Dette kalte farmora mi for 'systua til Margit og Anne'.

Margit og Anne var søstrene til Ågot, og de fikk seg ny systue, på Strømsø, i Drammen, på 70-tallet.

Margit og Anne hadde også hytte, ved Snippen.

(Som er et par hundre meter ned den uasfalterte veien, som er like ved punkt 'E').


E:

Her fant faren min en stor bunke med Donald-blader, fra 60-tallet, på loftet.

Dette var i 1979 eller 1980.

(Like etter at jeg hadde flytta til Berger, fra mora mi, i Larvik).

Det var onkel Håkon, som ville det, at faren min skulle hente de Donald-bladene, (mener jeg å huske).

Faren min var litt redd for at noen skulle se han, fra riksveien, (mener jeg å huske).

Onkel Håkon delte den svære bunken med Donald-blader, (som noen av hadde noen jentenavn skrevet i, med penn vel, som jeg ikke husker nå), 'broderlig', mellom sin datter Lene og meg.

Hvis det var noen blader, som det fantes to av.

Så fikk jeg det mest krøllete, (husker jeg).

For onkel Håkon sa at Lene var jente, og brydde seg mer om at ting skulle være fine, da.

Men jeg hadde jo samla frimerker, i en del år allerede, på den her tida.

Så jeg likte ikke å få de mest krøllete bladene da, (må jeg innrømme).

Men jeg beit tenna sammen, og klagde ikke, da.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Seinere har jeg lest, på nettet, at min farfar eide en tomt, sammen med en Philip Eastwood, vel.

Og dette bildet er fra Facebook, og punkt 'E' blir der kalt 'Philip Eastwood sin kassefabrikk'.

Men det riktige skulle nok kanskje vært 'Øivind Olsen og Philip Eastwood sin kassefabrikk'.

(Noe sånt).

Det er mulig.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Den lille hvite bua, (langs riksveien), mellom punkt 'C' og 'D'.

Det kan kanskje ha vært kiosken til a Liv.

Men sånn som jeg husker det, (fra slutten av 70-tallet og begynnelsen av 80-tallet).

Så var den kiosken farget lyseblå eller cyan.

Og jeg synes at den kiosken ser hvit ut, på bildet ovenfor.

Dessuten mener jeg å huske det, at det liksom var en slags 'veranda', utafor inngangen til kiosken, til hu Liv.

Hvor noen ungdommer, (antagelig hyttegjester), pleide å henge.

(Dette husker jeg fra begynnelsen av 70-tallet.

Da bestemor Ågot dro med søstera mi Pia og meg.

Bort i kiosken til a Liv.

Med noen ti-øringer osv., i en gjennomsiktig pose.

Som vi kjøpte smågodt for, da.

En sommer, som vi var på besøk, hos faren vår.

Etter at mora vår hadde separert seg, fra faren vår.

Og Pia og jeg egentlig bodde i Larvik-området, da).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg lurer på om dette er en slags forløper, til kiosken til a Liv.

Eller om jeg blingser, og dette bare er en flekk snø.

Hm.

PS 3.

Her er mer om dette:

kiosk hm

PS 4.

Her er mer om dette:

mer om bilde fra facebook

https://www.facebook.com/groups/266282843489204/

PS 5.

Arne Andersen det var vel antagelig faren til Lene Andersen, (i klassen min), tror jeg.

Han døde det andre året, som jeg gikk på handel og kontor.

Og da gikk Lene Andersen i klassen min, (husker jeg).

Og da var vi jo bare cirka søtten år gamle.

Så faren til Lene Andersen, han døde ganske ung, da.

Og søstera mi Pia, hu vitsa om dette dødsfallet, og sa at Lene Andersen ikke brydde seg, siden hu alltid gikk i svarte klær, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her kan man se det, at min farfar, (Øivind Olsen), og Philip Eastwood, leide en tomt sammen, på Sand, etter krigen.

Og det mener jeg at må ha vært den kassefabrikken, som er nevnt, i den Facebook-kommentaren, i PS 4.

Så min farfar Øivind Olsen, han er det visst ingen som husker lenger.

Men hans kompanjong Philip Eastwood, han blir visst husket.

PS 7.

Her er mer om dette:

eastwood olsen

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2011/05/mer-om-agot-huset-og-strmm-trevare.html

PS 8.

Enda mer om dette:

enda mer kassefabrikk

PS 9.

Her kan man se det, at dette tidligere idylliske stedet, (må man vel kalle det), har blitt forvandlet, til verdens kanskje styggeste fabrikk, (eller hva man skal kalle det), siden begynnelsen av 80-tallet.

Og det er også MC-klubb der nå.

(I den gamle systua til Margit og Anne).

Og Bøhmer har bygget der, siden jeg flyttet til Oslo, i 1989, (kan det virke som, ihvertfall).

(Hvis jeg ikke roter, da).

PS 10.

Her er mer om dette:

stygg fabrikk

PS 11.

At Arne Arnesen skal ha hatt noe bilverksted, i kjelleren, til systua til Margit og Anne.

Det er forresten helt nytt for meg.

Jeg kan ikke huske at det var noe kjeller, i det bygget, engang.

Men det stod noen gamle bilvrak, på Jordet til Lersbrygget, (som faren vår visste Pia og meg, da vi var i 4-5-6-års alderen vel), på 70-tallet.

Noen gamle Cortina-er, og sånn, var det vel.

Så det må vel ha vært på 60-tallet, tror jeg, at Arne Andersen holdt på der.

(Noe sånt).

Systua til Margit og Anne-bygget.

Det stod ubrukt, på hele 80-tallet, (sånn som jeg husker det).

Og Arne Andersen, han bodde jo like ved Berger kirke.

Som ligger et par kilometer sør, (langs riksveien, for det meste), fra der 'Ågot-huset' ligger, da.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter