Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 12. juni 2010

Her skriver bestemor Ingeborg i Aftenposten, (under sitt pseudonym 'Ankerita i Nevlunghavn'). (Eller er det egentlig bestefar Johannes som skriver?)

bestemor ingeborg skriver

PS.

Og her er enda en artikkel fra bestemor Ingeborg:

spor i sneen

PS 2.

Ovenfor kan man se det, at bestemor Ingeborg, hun var fra masse fine danske familier, så hun hadde masse fine opalnåler i gull, og slikt.

Og masse fine malerier og antikviteter osv.

Og min mor døde i 1999.

Så jeg skulle egentlig fått en del arv, etter min mormor.

Men nå er det et år siden min mormor døde.

Og jeg har ikke fått et rødt øre i arv, som det heter.

Så de barna til bestemor Ingeborg.

Dvs. tante Ellen og onkel Martin.

De er som kriminelle, vil jeg si.

Som Kasper, Jesper og Jonathan i Kardemomme By, vil jeg si.

Noe sånt.

Så sånn er nok det

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her er mer fra bestemor Ingeborg.

Jeg lurer forresten på, om bestemor Ingeborg tuller litt, når hun tror at det heter 'innvånere' og ikke innbyggere, på norsk.

Hun likte nok ikke det, at nordmenn var som nordmenn, eller svensker.

Hun ville nok helst at Norge skulle være som Danmark.

(Uten at jeg nøyaktig vet hva det vil si i detalj).

Og hun snakket også dansk, i alle de over 60 årene vel, som hun levde i Norge.

Så sånn var det.

Her er mer om dette:

mer fra bestemor ingeborg

PS 4.

Mer fra bestemor Ingeborg:

tidlig i mai

PS 5.

Jeg tror også at bestefar Johannes skrev litt på de artiklene til bestemor Ingeborg.

I den artikkelen ovenfor, så lurer jeg på om ikke det er Johannes, som har skrevet det om måkene og bjørka og blomstene osv.

Det lurer jeg på, ihvertfall.

Men det er riktig det, å skrive om måkene, (og å ta bilder av og lage videoer om de osv).

Det har jeg alltid sagt.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

PS 6.

på et lite sted

PS 7.

Den artikkelen ovenfor, den var det nok min morfar som egentlig skrev.

Hvis jeg skulle tippe.

Og det med villkattene osv., fra det så kan man se, (mistenker jeg ihvertfall), at min morfar, Johannes Ribsskog, nok var fra Noah-linjen, (fra Durud, i Yttre Enebakk), hvis jeg skulle tippe.

(Som jeg har vært inne på flere ganger tidligere på bloggen).

Så sånn er nok det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 8.

mitt gamle og nye pass

PS 9.

Man kan se at min mormor nevner en Martin, i leserinnlegget sitt i Aftenposten, fra 1979.

Og det er min onkel Martin Ribsskog, som drev den gården, som jeg ble forsøkt drept på, i 2005.

Før jeg flyktet hit til Liverpool.

Man kan også se at min mormor hadde mørk blondt hår, (som meg).

Og jeg husker også fra jeg var barn, at hun vel hadde blå øyne.

(Også som jeg har).

Så hår og øyenfarge, det har jeg nok arvet fra henne, vil jeg tippe på.

Hun var jo fra Danmark, men jeg syntes at man kunne se, på svart-hvitt bilder, av hennes oldefar, Anker Heegard, at han også hadde blondt hår.

Så de var ikke som enkelte tyskere vel, som har svart hår.

Min mormor var nok nordisk, selv om hun var fra Danmark.

Men hun møtte min morfar da, like etter krigen, siden begge var like glade i å gå på ski.

Noe sånt.

Så det er ikke sikkert at det var noe galt med min mormor.

Men kanskje hun ble tullet med, av min onkel Martin f.eks. i Norge.

Eller andre?

Hvem vet.

Vi får se.

Jeg er nok ikke helt sikker på det her dessverre.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 10.

de grå brødres helgen

PS 11.

Hvorfor bestemor Ingeborg skriver så mye om han Frans av Assisi, eller hva han heter.

Det vet jeg ikke.

Men det er kanskje noe hun har lært på skolen i Danmark?

Hva vet jeg.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 12.

'Mikkelsdag da avlingen skal være godt i hus', fra Aftenposten, 29. september 1979:

mikkelsdag

PS 13.

Jeg tror den artikkelen ovenfor nok må ha vært skrevet av bestefar Johannes.

Han var nok ganske så kristen, vil jeg tippe nå.

Jeg husker jo det, at en treskulptur jeg fikk etter han, da han døde.

Som moren min vel hadde tatt med til Bergeråsen.

Det var en skulptur min morfar hadde spikket av tre da.

(Omtrent som Emil i Lønneberg, bare finere vel).

Og den skulpturen hadde noe slags kristent motiv, tror jeg.

Uten at jeg tenkte så mye på det, skal jeg være ærlig.

Selv om jeg lot den skulpturen stå framme, i stua mi, oppå en reol jeg hadde, da jeg bodde på St. Hanshaugen.

Men men.

Om min morfar var i Johanitterordenen, eller noe.

Det virker som at han klager litt på Luther og reformasjonen der.

Hva vet jeg.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter