Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 9. september 2009

I England så har de noe som heter Envirofone. En måte å resirkulere gamle mobiler på, for litt penger. En dag jeg kjeda meg, så bestilte jeg det

envirofone

http://www.envirofone.com/

envirophone 2

http://www.envirofone.com/trade/?search=Nokia

PS.

Her er mer om dette:



PS 2.

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med lader'n.

Jeg får prøve å ringe da.

Men jeg blir nok driti ut, tenker jeg, som briter pleier å gjøre, hvis du spørr dem om noe.

Spesielt hvis du er utlending, som meg.

Men jeg får vel prøve ihvertfall.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

De stengte klokka 17 gitt, og nå er klokka 17.15 her.

Jeg får ringe imorgen da.

Vi får se.

PS 4.

Jeg tok 'johncons-blogg metoden' jeg, og sendte en e-post.

Så får vi se om det dukker opp noe svar.

Vi får se.

Her er mer om dette:




Google Mail - Recycling of mobile-chargers?










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Recycling of mobile-chargers?











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Sep 9, 2009 at 5:24 PM




To:
enquiries@envirafone.com






Hi,

I recieved your envelope and letter, the other day, and I just have a couple of questions.

I was wondering what to do with the mobile-charger, do you recycle them as well, and do you pay money for them?


What do you do with the mobiles people send you, do you sell them on, or do you recycle some parts of the mobiles, and throw some parts etc?

Just curious, since we haven't got Envirafone in Norway, where I'm from.


Best regards,

Erik Ribsskog









PS 5.

Nå lurer jeg på.

Er det en liten harddisk, inni den telefonen?

For den mobilen virker ikke nå.

Men nå syntes jeg det firmaet var litt suspekt.

Det virker som at de bryr seg om å resirkulere mobiler.

Men laderne driter de i.

Så de er nok ikke så miljøbevisste, virker det som.

Hvis de driter i laderne, mener jeg.

Da er det kanskje noe inni de mobilene, som de vil ha da.

Hva skal de med de her brukte og ødelagte mobilene?

Det er vel ingen firma, som selger brukte mobiler, i stor stil, som jeg har hørt om.

Hvorfor skriver de ikke hva de gjør med mobilene, og hvem som eier virksomheten?

Det er ikke noe 'mafian' vel, som samler info om folk, ved å kjøpe brukte og ødelagte mobiler, og så lese av minnekort og sim-kort og harddisker eller minne da, eller hva man skal kalle det?

Kan det være noe sånn 'lurings' da?

Er det verdt et pund, å sende inn den mobilen, til noen potensielle luringer?

Hvem vet.

Det er vel kanskje ikke det.

Jeg får vel prøve å finne ut litt mer om de her.

Jeg får ihvertfall vente og se, til jeg får svar på e-posten jeg sendte dem.

Vi får se.

PS 6.

Og hvorfor advarer ikke myndighetene folk mot sånt som dette?

De burde hatt informasjon, om hvordan kan beskytte seg, når det gjelder å kvitte seg med gamle mobiler og harddisker osv.

Her har kanskje myndighetene i både Norge og England sviktet litt?

Hvem vet.

Skriv gjerne kommentar på bloggen, hvis du har noen mening om hvordan dette fungerer, eller burde fungere.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter