Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 27. november 2008

Facebook-samtale med Ditlev Castellan, (nå Don Ditlev Castellan), tidligere fra Sand og Nesodden vel, nå fra Askim. (In Norwegian).


Hallå
Ditlev,



Between
Don
Ditlev Castellan

and
You



 





Erik
Ribsskog



Today
at 5:54pm



du
har forrandra deg.

Du har slanka deg, ser det
ut som.

Hva driver du med for tida da, og hvorfor kaller du
deg Don?

Husker du da du skøyt etter meg med luftgevær,
utafor butikken på Sand?

Kjenner du hun Anna Lene, eller
AnnaLene skriver hu det, fra Oslo vel, som jobba på Rimi
Munkelia, da jeg jobba der, i 93.

(Og også Terje Sjølie
jobba der forresten, han nynazisten som er dømt for drap eller
noe vel.

Uten at jeg kjenner han så særlig
da.

Men jeg hadde ikke trodd at han skulle bli drapsmann, for
han var ordenlig på jobben, og gjorde aldri noe tull der, som
jeg skjønte.

Men så flytta han vel sammen med
assistent-sjefen, Leif Jørgensen, da han ble butikksjef, på
Rimi Ljabru, i 94 vel.

Noe sånt.

Så sånn
var det.

Husker du da du hadde med tannpasta, og skulle kline
med søstra mi Pia, og stesøstra mi Christell, og Gry i
klassen?

Så begynte jeg å kline med Gry, for hun
hadde jeg klint med før, for jeg kjente jo henne, siden hun
var venninna til Christell da, så jeg kjente henne ikke bare
fra klassen, familien hennes dro med familien vår til ferie i
Jugoslavia, i 1980, blant annet.

Men da klinte du ikke med
noen av dem.

Hva var det som skjedde da, og hvorfor dukka du
opp fra Sand, for å kline med Bergeråsen-jenter?

Jeg
skriver denne meldingen i en litt rar stil, for jeg skriver på
en blogg skjønner du.

www.johncons-mirror.blogspot.com.


jeg skriver sånn at det er enkelt for folk som leser bloggen,
og skjønne hva det er i forbindelse med osv.


sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog



 





Don
Ditlev Castellan



Today
at 6:38pm



Report
Message



Er
uføretrygdet og bosatt i askim. Du hadde kokt sammen litt av
en storie her, bare gliser. Det var jo hyggelig at du skrei til meg
da! Jeg bodde på Lamberseter i 98 et år bare. Kjenner
mange der oppe. Er på en sånn årlig sammling av
venner og kjente... artig, det er snart. Bare koser meg jeg, har jo
tid til det.. Don kaller jeg meg ikke, jeg heter Don Ditlev... Søkte
om det å fikk det innvilget.... Så sånn henger det
sammen... hihi

Mvh. Don.



 





Erik
Ribsskog



Today
at 6:45pm



Heter
du Don Ditlev?

Ok, hvorfor skiftet du navn til Don da?

I
1998, det var det året jeg begynte som butikksjef på Rimi
Nylænde det, i Lambertseter-veien, ned mot Abildsø
der.

Ok, jeg er arbeidsledig i England jeg.

Onkelen min
Martin, bodde i Askim, sammen med dama si, før han flytta til
Larvik, i 2002, eller noe.

Dem kallte han visst bare
Ribsskauen der, ettersom jeg skjønte på Askim-folka, som
var på besøk, på gården dems i Larvik, i
2005.

En kar med amerikaner osv., i 60-åra kanskje.

Jeg
driver ikke å koker noe dessverre.

Faren min var
såpekoker, i huset på Sand der, men jeg kan ikke si at
jeg har kokt noe som helst.

Men men.

Husker du da du og
Geir Arne fikk Odd Einar til å sette seg på fanget mitt,
i friminuttet på ungdomsskolen da.

Det var vel i 9.
klasse?

Hvorfor flytta du til Askim da, hvis det er lov å
spørre.

Og hvorfor tok du til deg navnet Don, er du
sånn rabagast enda, som du var på ungdomsskolen.

Eller
har du vokst opp og blitt en ansvarlig samfunnsborger nå?

Med
vennlig hilsen

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter